Per celebrar la pacificació de la zona, l’Associació de Comerciants de la Travessera de Dalt ha organitzat una jornada d’activitats oberta a tots els veïns, que culminarà amb una paella popular. La festa ha començat amb una batucada enmig de la calçada a les 10 h del matí i ha seguit amb tallers per als més petits, com pintacares o bombolles de sabó. Tampoc no ha faltat la música ni la dansa, gràcies a les sessions de swing, calypso and blues.
Un dels inconvenients durant el temps que s’han allargat les obres han estat les restriccions de trànsit. Els botiguers asseguren que això els ha fet minvar les vendes un 40 %, ja que amb motiu de la reforma es van anul·lar les parades del bus turístic i d’altres línies regulars.
Amb la reforma, la travessera de Dalt ara llueix una vorera més àmplia per als vianants, de 5,60 metres d’amplada, mentre que la calçada s’ha reduït en dos carrils per a cotxes i un per a bus i taxi. Per reduir la contaminació acústica, s’ha limitat la velocitat i s’ha asfaltat amb paviment sonoreductor. Entre altres novetats, també s’ha incorporat nou mobiliari urbà i espai enjardinat.
L’opinió dels veïns i els ciclistes
Els veïns estan contents amb el resultat final de la remodelació, tot i que lamenten que el principal problema d’aquesta via, el sorol, no s’ha solventat. Un fet que ha reconegut també el regidor del districte, Eloi Badia, que tot i això, considera que amb la finalització de les obres a la ronda del Mig “se salda un deute històric”.
Tot i les millores, hi ha un sector que no està content amb la reforma: els ciclistes. Lamenten que no s’hagi previst la possibilitat de fer-hi un carril bici i es queixen d’haver de circular per les voreres, ja que per la calçada és massa perillós a causa de la gran quantitat de vehicles que hi circulen.
Culmina la remodelació de la ronda del Mig
La travessera de Dalt era l’últim tram que quedava per remodelar de la ronda del Mig, que travessa Barcelona per l’interior. El projecte es va engegar gràcies a les reivindicacions dels veïns però han calgut 12 anys per culminar-lo. La remodelació s’ha distribuït en set fases al llarg d’aquest temps. La primera va ser el 2005 amb l‘inici de les obres a la plaça de Lesseps, i després van seguir altres sis actuacions per trams, l’últim el de la travessera de Dalt, entre Lesseps i el carrer de l’Escorial.