L’Alinghi Red Bull Racing, l’equip suís que disputa la Copa Amèrica de Vela de Barcelona, se sent a la ciutat com a casa. Tant, que asseguren que si guanyen, triaran Barcelona per celebrar la següent edició de la competició. La proximitat amb Suïssa i les condicions d’aquí fan que es plantegin establir-s’hi de forma permanent. Per això, diuen, els encantaria que els barcelonins els consideressin l’equip local.
Fa més d’un any que van arribar a la ciutat per preparar-se per a la competició i ara acaben d’estrenar la seva base definitiva.
Una base construïda on hi havia l’antic Cinesa Maremagnum
La base nova s’ha erigit on fa uns mesos hi havia l’antic Cinesa Maremagnum. En total són 4.600 metres quadrats que engloben les sales de disseny i enginyeria o tallers, i també serveis per als 130 treballadors i esportistes com ara la cuina menjador. L’edifici ha estat construït amb els darrers criteris tecnològics i sostenibles a càrrec d’una empresa especialitzada en construccions efímeres. Això vol dir que tan fàcilment com s’ha aixecat aquesta base es pot tornar a desmuntar si cal.
Veles que costen com dos Ferraris
La competició no és només esportiva, és també una cursa tecnològica i de grans inversions. Dins l’edifici es guarda amb molt de zel tota la tecnologia que pot marcar la diferència entre els sis equips participants en la Copa Amèrica. “Qui té la capacitat de testar les millores tecnològiques, però també és capaç de generar-les amb el coneixement dins l’equip, té un clar avantatge sobre els altres”, assenyala Jaume Triall, enginyer d’R+D d’Alinghi Red Bull Racing.
Aquesta teconologia capdavantera comporta xifres astronòmiques. Com a mostra, expliquen els professionals del taller, només les velers majors de l’embarcació poden costar com dos Ferraris.
A l’edifici no hi falta res excepte la protagonista: l’embarcació que ha de competir a la Copa Amèrica, que s’està construint a Suïssa i arribarà a Barcelona cap a la primavera. Mentrestant l’equip treballa a Barcelona amb dues embarcacions que cada dia es revisen fins al mínim detall.
Les embarcacions es munten i surten al mar des de la base, un fet que permet a l’equip suís adaptar-les a l’onatge i el vent mediterrani i recollir dades i sensacions que transmeten als enginyers que construeixen el nou vaixell amb totes les millores imaginables.