Les obres del cobriment de les vies del tren de Sants han començat aquest 2010. És una de les actuacions més esperades del districte i acumulava més de tres anys de retard. Durant els següents vuit mesos, se'n construiran els murs laterals i el mes d'agost es tallarà el trànsit ferroviari per poder posar la catenària i cobrir les vies. Després, s'haurà d'urbanitzar la rambla. Es preveu que tot plegat finalitzi el 2013. Uns anys més d'obres que els veïns estan disposats a aguantar perquè d'una vegada per totes s'acabin els sorolls i els tremolors. També guanyaran en connectivitat. La futura rambla que es construirà sobre les vies ha d'enllaçar els barris de Sants, Badal i la Bordeta, ara només comunicats per passos soterranis. Els veïns que també han hagut de tenir molta paciència són els que viuen a prop del recinte industrial de Can Batlló. És un espai que ocupa una superfície equivalent a set illes de l'Eixample i que està afectat per un pla urbanístic. Fa anys que està en desús i els veïns l'han reclamat amb tot tipus d'actes. Un exemple nés aquest rellotge que simbolitza el compte enrere fins a l'1 de juny. Data en què, si les obres no han començat, els veïns asseguren que ocuparan el recinte. I aquesta mateixa setmana s'ha obert el recinte als veïns. Des de dimecres hi ha un aparcament provisional a l'interior. És la primera vegada que els veïns travessen els murs de Can Batlló. Un altre avenç en aquest projecte també ha arribat a finals d'any. És l'aprovació definitiva del pla urbanístic de Magòria amb una dotació de sis milions d'euros. Aquí s'ha de construir un dels equipaments més esperats de la Bordeta: un centre d'atenció primària. On sí que han començat les obres aquest 2010 és el barri de Can Clos, que es beneficia de la Llei de barris, juntament amb la Vinya i Plus Ultra. Amb una dotació de 12 milions d'euros, es millorarà la connectivitat entre aquestes zones, es crearan més zones verdes i es reformaran els espais socials. Aquest 2010 han començat moltes obres al districte. A la plaça d'Herenni també hi han entrat les màquines. Després d'anys d'estira-i-arronsa entre els veïns i l'Ajuntament i, de la celebració d'un llarg procés participatiu, finalment s'ha concretat el projecte. Amb un pressupost de tres milions i mig d'euros se'n renovarà el mobiliari urbà i es faran de pas exclusiu per a vianants els carrers que envolten la plaça. L'objectiu d'aquesta reforma és millorar la convivència entre paios i gitanos. Una altra plaça on han començat les obres és la de Las Navas. La troballa d'un refugi antiaeri i la fallida de la constructora van paralitzar durant tres anys la construcció d'un aparcament soterrat de 340 places. Els veïns i comerciants han hagut de conviure amb unes obres que, de manera intermitent, s'han aturat i reprès diverses vegades. I sense mourens del Poble-sec. Aquest 2010 les aspes d'El Molino han tornat a girar. Amb la recent inauguració de l'Arteria Paral·lel, l'avinguda ja compta amb set teatres. El somni de recuperar l'essència del seu passat sembla que cada vegada és més a prop. Els qui cada vegada s'allunyen més dels seus objectius són els veïns dels barris del peu de Montjuïc. Segons l'Ajuntament, la gossera es construirà a la muntanya, tot i que fins a finals de febrer es poden presentar les al·legacions al projecte que ha de canviar els usos de la muntanya. I aquesta és una de les imatges de l'any per als veïns d'Hostafrancs: el CAP Consell de Cent, tancat. Des del novembre els 14.000 pacients del centre s'han de visitar al CAP Numància. Els usuaris es queixen que el nou centre queda lluny i mal comunicat.