(ACN-Redacció) Després dels mals resultats de les proves PISA, el Departament d’Educació mou fitxa. La conselleria enviarà un document als centres educatius en què detallarà els objectius a assolir per l’alumnat a cada curs. Així ho detalla la consellera d’Educació, Anna Simó, en una entrevista a ‘El Periódico’, en què relata que la voluntat és que els centres tinguin “indicacions clares” dels aprenentatges bàsics que cada estudiant ha d’haver integrat al final de cada curs.
El fracàs acadèmic, en el centre del debat
És la segona carta que la conselleria envia a la comunitat educativa després de les proves PISA. En ser preguntada per si els centres no saben què és el que ha d’aprendre l’alumnat, Simó ha afirmat que “segur que ho saben, però potser algunes escoles agraeixen poder tenir aquest document”.
Segregació escolar i desigualtats educatives
Sobre el debat entorn dels millors resultats de les escoles concertades respecte dels de les públiques en l’últim informe PISA, Simó ha insistit que la desigualtat es dona per motius socioeconòmics i no en funció de si el centre és públic o concertat. “El problema de segregació es dona també entre centres concertats: hi ha escoles públiques amb poca segregació i escoles concertades amb molta. On es veu la gran diferència de resultats és segons la realitat socioeconòmica dels estudiants”, ha apuntat.
En ser preguntada per si el departament té sobre la taula revertir l’eliminació de la sisena hora a primària així com les tardes lectives a l’ESO, dues mesures que als centres concertats es mantenen, Simó ha admès que són “qüestions pertinents que necessiten una resposta basada en les proves, i això ho ha de fer el Consell Superior d’Avaluació”. “Vull que els experts puguin analitzar aquestes qüestions per tenir dades reals”, ha indicat.