L’avaria dels microtalls de llum a Mas Guimbau, a les Planes, sembla estar lluny de solucionar-se. Han passat 13 dies des de l’inici de les incidències elèctriques reiterades en una trentena de cases de la zona i Endesa encara no sap quina n’és la causa. La preocupació veïnal augmenta per la falta de solucions i perquè a alguns ja se’ls han espatllat electrodomèstics de casa. De moment, ni les assegurances de la llar ni Endesa se’n fan responsables.
Entre quatre i sis microtalls al dia
Des de fa dues setmanes, els veïns de Mas Guimbau tenen entre quatre i sis talls de llum al dia. Alguns són de nit i altres de dia i són totalment aleatoris. Fan saltar el diferencial i si els veïns no estan a casa per tornar-lo a fer pujar, pot comportar problemes com ara trobar-se la casa molt freda en arribar casa, o que se’ls faci malbé el menjar si han marxat de cap de setmana.
Alguns electrodomèstics espatllats
Per a alguns veïns, com la Laura Coscos, la problemàtica va més enllà: “Va fer un pic de tensió, va saltar el diferencial i quan el vam tornar a activar, vam veure que la placa d’inducció fallava“. També li ha passat el mateix amb l’ordinador. “Teníem la placa base fosa“. Ara, a la Laura només li funciona un fogó dels tres que té i l’assegurança no es fa càrrec de la reparació perquè diuen que podria ser un problema de l’aparell. Pel que fa a l’ordinador, tampoc no l’indemnitzen perquè es tracta d’un problema generalitzat al barri. Endesa els ha dit que fins que no es tanqui la incidència no començaran a valorar les possibles indemnitzacions.
Els microtalls també preocupen i afecten la Glòria Pastor, que té diverses patologies importants i l’aparell de teleassistència instal·lat. “Amb els talls de llum, com que va amb la corrent i la telefonia, em quedo sense l’aparell. Si em passa alguna cosa, a qui demano ajuda?“, lamenta Pastor.
Manca d’informació als veïns
El veïnat explica que se sent abandonat per part d’Endesa i es queixen de la manca d’interlocutor per gestionar les incidències. Ho han hagut de fer tot a través de l’oficina tècnica de Collserola de l’Ajuntament. “Trobem que des d’Endesa no s’estan interessant prou o no en tenen ni idea, però necessitem solucions ja. Estem al mig de Collserola i un cable en mal estat pot provocar un incendi“, reivindica Rosa Umbert, de l’Associació de Veïns de Mas Guimbau – Can Castellví. L’entitat també demana que es faci més manteniment de les línies de la zona.
Endesa no ha trobat cap anomalia
Endesa, per la seva banda, ja ha extret les dades del registrador que van instal·lar per trobar l’origen del problema i ha assegurat a betevé que no han trobat cap element anòmal a la xarxa de la companyia. Ara faran una revisió extra a una línia elèctrica aèria que alimenta la zona i si tampoc no hi troben res, Endesa diu que el problema ja no se’ls podrà atribuir a ells. En aquest cas, la patata calenta passaria a mans de l’Ajuntament, que hauria de comprovar les escomeses elèctriques de l’enllumenat públic, i si tampoc trobessin res, s’haurien de comprovar les instal·lacions elèctriques de les cases particulars.