(ACN) La Guàrdia Civil ha participat en l’operació internacional Desert Light —coordinada per l’Europol— a través de la qual s’ha desarticulat un macrocàrtel que controlava bona part del mercat de la cocaïna a Europa. L’organització operava des d’Espanya, els Països Baixos, França, Bèlgica i Dubai, on hi ha els ports europeus més importants d’entrada de droga a Europa, entre els quals, el de Barcelona. S’han detingut 49 persones i s’han intervingut 30 tones de cocaïna. A l’estat, el dispositiu s’ha desenvolupat a Barcelona, on hi havia un treballador del port implicat, Màlaga i Madrid.
Els “senyors de la groga”, a Dubai
Els “senyors de la droga”, com eren coneguts, controlaven i dirigien les activitats criminals de diferents cèl·lules d’aquest entramat des de Dubai. Entre els dies 8 i 19 de novembre es van dur a terme accions policials conjuntes a Dubai i també en la resta de països europeus amb ramificacions del grup criminal. És així com es va aconseguir desarticular l’estructura logística i els caps de la banda.
L’operació Faukas a Barcelona
A Espanya, la Guàrdia Civil ha portat a terme l’operació Faukas durant la qual s’han fet 21 escorcolls en domicilis i empreses i s’han detingut 15 persones. Al llarg de la investigació, la policia va comprovar que el grup criminal estava introduint contenidors amb cocaïna a l’interior a través dels ports de Barcelona, València i Algesires. Els responsables blanquejaven els beneficis a través d’un entramat societari d’inversions immobiliàries a la Costa del Sol.
La policia també ha identificat el líder de la banda, un ciutadà britànic vinculat a la Costa del Sol, que va fugir d’Espanya a Dubai per un intent de segrest. També ha identificat el proveïdor de la droga en origen, un ciutadà panameny també instal·lat a Dubai.
Implicat un treballador del port de Barcelona
A l’estat espanyol la banda tenia dues estructures clarament diferenciades: la que s’encarregava de l’extracció de la droga dels ports, i una que era responsable del blanqueig de diners. Un dels implicats és un treballador del port, que era el responsable de l’entrada i sortida dels vehicles.