Ell és l'última persona que va revisar El Pèndol abans de l'accident. Ho va fer hores abans del sinistre perquè un treballador l'havia avisat que sentia un soroll estrany. Va comprovar-ho i no va detectar cap anomalia. Davant la jutgessa, ha explicat que va fer tres viatges de prova, un amb passatge i dos sense. I segons fonts judicials, ha assegurat que l'atracció feia el so habitual de cada dia. Avui també han declarat quatre imputats més. Són el responsable de manteniment de PATSA, la societat municipal que gestiona el Tibidabo, i els tècnics encarregats de fer el projecte i les obres d'instal·lació d'El Pèndol. EMILIO ZEGRÍ, advocat d'un dels imputats "Totes les persones han dit que la feina estava ben feta. Tot es basarà en les proves pericials". I aquí és on entra en joc l'informe que van fer els pèrits judicials. Segons aquest document, El Pèndol tenia problemes en el disseny, la instal·lació i el manteniment. Posa com a exemple les varetes d'acer que subjectaven l'atracció al terra. Els experts asseguren que eren de mala qualitat. L'estructura tampoc no era prou sòlida. Demà està previst que declarin els fabricants... Us ho ha explicat des de la Ciutat de la Justícia, Pablo Ruiz

En la declaració, el responsable de l’atracció i un dels enginyers han assegurat que tot era correcte. Però segons el document dels pèrits, el sinistre va ser el resultat d’un cúmul de defectes. Les varetes que subjectaven l’estructura d’El Pèndol eren de mala qualitat. La base de ciment tampoc no estava ben feta.

Han estat citats a declarar el responsable de manteniment del Parc d’atraccions, tres enginyers dels quals van fer la instal.lació d’El Pèndol i el tècnic que hores abans de l’accident en va revisar la maquinària perquè se sentien sorolls estranys. Dijous està previst que declarin els responsables de l’empresa italiana que van dissenyar l’atracció i els qui van fer la revisió anual del Tibidabo.