Aquí hi ha només una representació dels 361 centres educatius barcelonins que s'han integrat a la xarxa Escoles + sostenibles. Si tenim en compte que a la ciutat, en total hi ha 450 centres, queda clar que la majoria ja hi són representats. Enguany, s'hi han afegit 19 escoles i instituts que han assumit el compromís amb la sostenibilitat aquest curs. Ho faran a través de projectes relacionats amb prevenció de residus, el consum responsable o la mobilitat, entre d'altres. ADA COLAU, alcaldessa de Barcelona "El que és més important és que sapiguem que el canvi sí que està a les nostres mans. Que hi ha petits canvis i gestos, que porten a grans canvis i gestos." La trobada ha volgut escenificar la importància de les escoles en l'avenç cap a una Barcelona sostenible i, a més, ha permès els mateixos alumnes preguntar directament la tinenta d'alcalde d'Ecologia, Janet Sanz, sobre aspectes relacionats amb la contaminació, però també sobre altres qüestions com la superilla. El programa Escoles + sostenibles arriba així a la 16a edició. Hi participen centres de totes les etapes educatives amb l'objectiu d'introduitr la sostenibilitat en l'educació formal. Avui, però, l'alcaldessa, Ada Colau, ha volgut anar més enllà i aprofitar per advertir els més joves d'una altra qüestió sobre la qual, diu, cal estar alerta. ADA COLAU, alcaldessa de Barcelona "Que el fantàstic Escamot verd que ens ha acompanyat està fer nois i per noies, però només parlaven els nois, i les noies no parlaven, i això no pot ser. Aquestes coses ens les hem de preguntar el en dia a dia." Tot i el toc d'atenció, després, ha continuat la festa.

Des de l’any 2001, 450 centres de totes les etapes educatives menys la universitària han signat el Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat, un document que fixa els objectius per construir una ciutat més responsable en el medi ambient i més equitativa socialment.

Per facilitar aquesta implicació, el programa ofereix a les escoles assessorament i recursos destinats a engegar projectes innovadors en l’àmbit de la sostenibilitat. Aquest curs, per exemple, destaquen propostes com la de l’escola d’educació especialitzada la Sagrera o el nou Institut Maria Espinalt per aprofitar la superilla del Poblenou per fer activitats de carrer i interactuar amb l’entorn.

També hi ha especial interès per la millora de la biodiversitat urbana. Una vintena de centres treballaran per transformar els seus patis o espais de l’entorn, introduir-hi nous espais d’aprenentatge, basses o, en el cas de l’Institut Príncep de Girona, un amfiteatre fet de palets que volen ampliar amb un projecte de bioconstrucció amb canyes.