Lluny de quedar desterrat per l'arribada de les noves tecnologies, el post-it ha resorgit amb força a les anomenades "empreses.com". Per això en tenen de tots colors. Aquest matí a l'"start-up" Social Car es preparaven per dissenyar un tetris. És la segona figura que creen. El primer va ser el logotip de l'empresa. Era la resposta al joc iniciat a l'edifici de davant per Dime Network. LLUC GUARRO, soci responsable de Co-creació Dime Network: "Ens dediquem a la co-creació, ens agrada compartir coses ens agrada fer projectes de forma conjunta i vam dir, anem a comunicar-nos amb l'exterior. Vam estar la setmana passada una mica picats, només teníem un hello i vam fer un comecocos". Asseguren que ja tenen la resposta al tetris. Però quin és l'origen d'aquesta estratègia comunicativa? Fa tot just un mes unes oficines grises de Canal Street a Manhattan van engegar la guerra dels post-its. L'enginy no té límits. Recreacions dels Angry Birds, de la Maggie Simpson i fins i tot figures que es mouen. LLUC GUARRO soci responsable de Co-creació Dime Network: "El post it és la base. És una manera de sintetitzar idees, de crear conceptes. Tot el dia estem enganxant post-its." ALFREDO RUIZ, responsable de comunicació de Social Car "Cadascú té assignat un color determinat de post-it per saber quina tasca té assignada." Mirant amunt hem descobert que hi ha una altra empresa que s'ha sumat a la iniciativa. Qui sap si d'aquí a uns dies el gris de les façanes estarà completament envaït pel color d'aquests paperets.

Ser més creatiu que el de la finestra del davant s’ha convertit en un repte. I com a matèria primera el post-it, un paperet que no falta al material d’oficina de qualsevol empresa de nova creació. “El post-it és  la base de la nostra manera de treballar. És una manera de sintetitzar idees, de crear conceptes. Tot el dia estem enganxant post-its.”, explica Lluc Guarro, soci responsable de cocreació de Dime Network. Aquesta empresa, situada en un bloc d’oficines al carrer d’Aribau, va ser on fa unes setmanes va engegar el joc. Van escriure “hola”, “hello”, “ciao”.

A l’edifici del davant van llegir el missatge i van decidir contestar. Ells són els treballadors de l'”start-up” Social Car, amb oficina al carrer de Tuset. Van debutar amb una recreació del logotip de l’empresa. En veure el cotxe blau, a Dime Network “ens vam picar i vam estar uns dies buscant què podíem fer”. Al final van recrear un pac-man. La comunicació no s’ha trencat, i Social Car ja han contraatacat amb la figura d’un tetris.

A les dues companyies ja s’hi ha sumat una tercera. Qui sap si d’aquí a unes setmanes el fenomen s’estendrà a més punts i es tornarà viral com a Nova York. Allà la imaginació no té límits i ja s’hi han pogut veure recreacions dels Angry Birds, els Simpson i fins i tot figures que es mouen.