Un espectacle de dansa en ple carrer de Provença, una mica més amunt una degustació de formatges i les botigues amb molta més llum del que és habitual i amb música d'ambient. El passeig de Gràcia s'ha transformat per viure una nova edició del Shopping Night Barcelona. La sisena ja a la ciutat. Un centenar de comerciants participen en aquesta iniciativa i ofereixen descomptes que van entre el 10 i el 25%, però també fan regals als que s'hi acosten i, fins i tot, sortegen grans obsequis. Una autèntica festa pels consumidors que aprofiten aquestes rebaixes per comprar regals de Nadal. Però, la Shopping Night no només se centra en el comerç. També és una cita gourmet amb tot tipus de propostes culinàries. I l'edició d'enguany fa un homenatge a William Shakespeare, per això s'han programat tot d'espectacles de teatre, dansa i música al carrer per recordar les obres més importants del dramaturg. Les botigues estaran obertes fins a la 1 de la matinada.

L’escenari principal d’aquesta nit de compres shakespeariana es diu Vallformosa (pel celler que el patrocina) i està ubicat al carrer de Provença, entre el passeig de Gràcia i el carrer de Pau Claris. Està inspirat en el Globe Theatre creat per Peter Street a Londres, on Shakespeare va estrenar bona part de les seves obres. Tant al Globe com a Vallformosa, la música i el ball són els protagonistes.

El Palau Robert acull, en lloc d”A midsummer night’s dream’ (‘El somni d’una nit d’estiu’), l’espai anomenat A Midwinter Shopping Dream. Aquí es lliuren els Golden Awards, uns premis que reconeixen el millor aparador i el millor estand d’aquesta Shopping Night. A més del centenar de botigues, hotels i restaurants que hi participen, aquesta nit hi ha distribuïts per tot el passeig de Gràcia un munt d’estands de les marques més diverses, que patrocinen la vetllada.

Quatre escoles de disseny i teatre han ambientat el tram superior del passeig de Gràcia, entre la Diagonal i el carrer del Rosselló, inspirant-se en l’obra de Shakespeare ‘La tempesta’. Hi mostren els dissenys creats pels seus alumnes, tant en forma de decorats com de performances que es repeteixen durant tota la nit. El Reial Cercle Artístic ofereix música instrumental en directe per ambientar la visita a la seva exposició de quadres. La Fundació Tàpies fa nit de portes obertes i permet, a més de visitar la seva exposició, comprar llibres i catàlegs d’art amb descomptes.

Passeig de Gràcia avall, hi ha fins a vuit trams ambientats en diferents obres de Shakespeare com ‘Hamlet’, ‘Antonio i Cleopatra’ o ‘Otelo’, dins dels quals es distribueixen els estands dels patrocinadors. A la part de baix del passeig, per sota de la Gran Via, hi ha les furgonetes de menjar del Van Van Market, en un espai que s’inspira en l’obra de Shakespeare ‘Les alegres comares de Windsor’.

La nit més comercial

Els organitzadors de la Shopping Night esperen acabar la nit superant els 65.000 visitants de l’any passat, quan la iniciativa va quedar deslluïda per la pluja. A les 20 h, quan normalment cada dia les botigues abaixen la persiana, el passeig de Gràcia ha començat a omplir-se de visitants que volen gaudir de les demostracions i espectacles, i també d’alguns compradors, que volen avançar les compres dels regals de Nadal i Reis. De fet, les botigues que han atret més clients han estat les de roba.

Segons el propietari de la botiga Santa Eulalia, Lluís Sans, que és el president de l’associació Amics del Passeig de Gràcia, “l’objectiu no és tant vendre aquesta mateixa nit com promocionar el passeig i les seves botigues, amb una finalitat més de relacions públiques”. El cost de la nit és de 180.000 euros, que han finançat els mateixos comerciants del passeig de Gràcia i els patrocinadors. Entre les empreses que participen en la Shopping Night Barcelona hi ha Custo, Calzedonia, Bershka, Furest, Double Agent, Geox, Guess, H&M, Lacoste, Longchamp, Mango, Oysho, Sita Murt, Punto Blanco, Santa Eulalia i Tascon.