Es tracta de persones en situació de vulnerabilitat ateses per l'organització. Aquest NO és un informe representatiu de la població general, sinó de les persones que ja viuen en situacions de dificultat econòmica. D'aquestes, la majoria tenen problemes per pagar els subministraments bàsics. El 75 % dels beneficiaris de l'ONG viuen en situació de pobresa energètica. Entre els més afectats hi ha les famílies monoparentals, no poden pagar factures en un 92 % dels casos, així com les famílies que tenen un o més membres en situació d'atur. Les xifres mostren, segons l'Associació Benestar i Desenvolupament, que l'índex de pobresa energètica és més alt del que es pensava i que aquest encara és un fenomen invisibilitzat, per això demanen que s'abaixi l'IVA de l'aigua, la llum i el gas. ÀNGELS GUITERAS, gerent de l'ABD Més de la meitat dels enquestats atesos per l'ONG han tingut dificultats per pagar les factures, quasi un 20 % tenen pagaments pendents i gairebé el 6 % han estat sotmesos a talls de subministrament. Per l'associació és especialment alarmant el fet que dels seus usuaris la meitat podrien obtenir un bo social, però només un 7 % el sol·licita. La solució del 10 % dels afectats és no escalfar la llar, fet que podria agreujar els problemes de salut que pateixen un 37 % de les persones enquestades. Segons l'ONG, el més preocupant és que arriba l'hivern i algunes companyies estan incomplint la llei contra la pobresa energètica aprovada al juliol. NÚRIA SALAS, directora de l'àrea de pobresa de l'ABD L'associació ressalta que la ciutat de Barcelona, amb l'Ajuntament al capdavant, és una de les que han pres més mesures de tota l'àrea metropolitana per garantir els serveis bàsics.

L’organització afirma que hi ha més gent que es troba en situació de  pobresa energètica del que sembla. El 75 % dels beneficiaris de l’Associació Benestar i Desenvolupament, persones en situació de vulnerabilitat, viuen en situació de pobresa energètica.

Les famílies monoparentals estan especialment afectades, ja que en el 92 % no poden pagar les factures. L’ONG creu que es tracta encara d’un fenomen invisibilitzat, i demana que s’abaixi l’IVA de l’aigua, la llum i el gas. ABD recorda que la llei preveu el principi de precaució, pel qual les companyies han de conèixer la situació dels clients abans de tallar-los el subministrament. Tot i que denuncien que aquest principi s’incompleix, reconeixen que la llei és jove i les empreses podrien trigar a adaptar-se.

L’ONG considera alarmant el fet que, dels seus usuaris, la meitat podrien obtenir un bo social, però només un 7 % el sol·licita. La solució del 10 % dels afectats és no escalfar la llar, fet que podria agreujar els problemes de salut que pateixen un 37 % de les persones enquestades.