Sorolls, molèsties i enrenou a les nits. Les terrasses d'estiu fan més difícil el descans dels veïns. I enguany més que mai, si tenim en compte que l'Ajuntament de Barcelona ha concedit més de 1.400 noves llicències a establiments per instal·lar terrasses. Un 62% més que el 2010. Des del consistori, però, consideren que això respon més a un canvi d'hàbits dels barcelonins que a conseqüència de l'enduriment de la llei antitabac. ANTONI VIVES, tercer tinent d'alcalde "Home, jo crec que l'augment de les terrasses també va pel fet que hi ha uns empresaris que s'hi juguen els diners i que entenen que posar una terrassa al carrer contribueix a millorar el seu compte de resultats". L'Ajuntament centra enguany la campanya de reducció de soroll de l'oci nocturn a l'espai públic. Les trucades per molèsties pel soroll als establiments i al carrer es mantenen estables i baixen un 2,4% en els primers set mesos de l'any. Pel que fa al nombre de denúncies relacionades amb el soroll s'ha incrementat més d'un 7%. I és que és innegable que amb més gent a les terrasses, n'augmenta el soroll. ANNA LLAMAS "És evident perquè la gent a fora al carrer no controla quan parlem i nosaltres acostumem a parlar alt no som silenciosos al carrer". JAIME NÚÑEZ "Yo realmente vivo aqui cerca y no me entero del ruido que pueda haber por las tardes o por las noches". Dins la campanya un grup d'actors i promotors ambientals aniran pels carrers i les zones on s'acumulen més queixes veinals per tal de conscienciar la gent que cal respectar el descans dels veïns. Aquesta campanya es fa des de fa deu anys amb l'objectiu de conciliar l'oci nocturn amb el dia a dia dels veïns.

L’espai públic és, aquest any, el principal objectiu de la campanya de reducció de soroll a les nits que impulsa l’Ajuntament entre els mesos de juliol i novembre. L’objectiu és donar cobertura als nous espais que s’incorporen a l’oci nocturn, sobretot per l’increment del nombre de terrasses de bars i restaurants. Segons dades del consistori, durant els primers set mesos de l’any l’Ajuntament ha concedit 1.465 noves autoritzacions a establiments per instal·lar-hi terrasses i n’ha denegat 564. Ara, Barcelona compta ja amb 3.802 terrasses autoritzades, 1.465 més que l’any passat.

A més d’ampliar l’acció dels establiments a l’espai públic, la campanya contra el soroll d’aquest any també incorpora un missatge de civisme als clients que surten dels locals a fumar.

Més denúncies que l’any passat

En línies generals, les queixes per soroll al carrer i als establiments es mantenen estables a Barcelona. Segons dades recollides per l’Ajuntament, durant els primers set mesos de 2011, s’han rebut 12.379 trucades ciutadanes per protestar contra algun tipus de soroll. La xifra és lleugerament inferior a la registrada en el mateix període de l’any passat, en què es van rebre 12.690 trucades.

De la seva banda, la Guàrdia Urbana ha interposat 2.100 denúncies relacionades amb sorolls (un 7,1% més que l’any passat). Els principals motius de sanció són pertorbar el descans dels veïns, sorolls nocturns per activitats a la via pública i sortir sorollosament dels locals d’oci nocturn.

Pla per “baixar el volum” a les nits

El pla de reducció de la contaminació acústica és una campanya que, cada any, fa l’Ajuntament entre els mesos de juliol i novembre. L’objectiu és tractar de fer compatible l’activitat lúdica amb el dret al descans dels veïns, en uns mesos en què les condicions climatològiques afavoreixen la vida al carrer. Dins de la campanya, un grup de promotors ambientals i actors recorren els carrers i zones amb major oferta d’oci nocturn per conscienciar els ciutadans de la necessitat de reduir el soroll a les nits.