Els lemes “Gràci/es es pel teu civisme” i “L’incivisme no fa Gràcia” han encapçalat una campanya que pretenia conèixer com ha evolucionat l’activitat il·legal de venda ambulant de llaunes i begudes. FECASARM reconeix que ha disminuït la venda il·legal de llaunes, encara que ha constatat que ha augmentat la de mojitos i sangries.

L’Associació de Bars, Restaurants i Oci de Gràcia denuncia que aquesta pràctica suposa una mostra encara més sofisticada de competència deslleial i incrementa el problema d’insalubritat. Carmelo Pellín, president de l’associació gracienca, afirma “que la venda de sangries i mojitos hagi arribat al centre de la ciutat és una molt mala notícia, no només per als empresaris de la restauració i de l’oci sinó també per al públic en general, ja que qui les consumeix no sap què hi pot haver a dins, fet que pot suposar un problema greu per a la seva salut i per tant, per molt barat que sigui sempre sortirà més car”.

Els promotors cívics de la campanya han recorregut un total de 90 locals del barri de Gràcia en dues nits i han engalanat els accessos d’aquests locals amb imatges de la campanya en què agraeixen als usuaris de les festes el bon comportament.

Aquest ha estat el vuitè any consecutiu que FECASARM executa la campanya per les festes de Gràcia. Durant les Festes de la Mercè posaran en marxa una altra campanya de conscienciació, que executaran per novè any consecutiu, i tindrà el lema “Mercè/s pel teu civisme“.