Segons l’Ajuntament, a Barcelona hi ha unes 600.000 places d’aparcaments sota edificis, el doble de les que hi havia fa 25 anys, el 1992. El govern municipal considera que són massa, si tenim en compte que, segons dades de l’Idescat —l’Institut d’Estadística de Catalunya—, el 2015 el parc de vehicles de la ciutat tenia 561.416 turismes.

A la darrera Comissió d’Urbanisme es va aprovar una modificació inicial de les normes que regulen l’aparcament per reduir els pàrquings soterrats en noves promocions d’habitatge públic. En concret, es pretén fixar una plaça per cada quatre habitatges, mentre que fins ara hi havia el mínim d’una plaça per pis. En les promocions d’habitatges privats, en hotels i en comerços també es reduirà el nombre de les places que es podran crear. De moment, s’ha fet una aprovació inicial de les modificacions; ara hauran de passar a exposició pública, tornar-se a votar i finalment la Generalitat ha de donar-hi el vistiplau. En total, el procés durarà fins a finals d’any.

El president de l’Associació de Promotors de Catalunya, APCE , Lluís Marçà, lamenta que el govern municipal no els hagi tingut en compte per fer les modificacions. Creu que “el millor seria deixar al promotor que decideixi en quins edificis hi fa més places”. Des de l’associació argumenten que cal deixar actuar el mercat perquè “poden haver-hi promocions que necessitin més places o altres que en necessitin menys i sigui impossible fer-les.”

El secretari general del Gremi de Garatges de Barcelona i Província,  Vicente Artigas, creu que si es limiten les places en els edificis de nova construcció, ells podien tenir més demanda de ciutadans interessats a deixar el cotxe a aparcaments (per hores o en pupil·latge). No obstant això, Artigas nega que hi hagi un excés de places d’aparcament a Barcelona.

Segons Artigas, tenen 800 agremiats, xifra que suposa unes 115.000 places d’aparcament i assegura que no funcionen al total de la seva capacitat, que encara podrien donar servei a més vehicles. Segons Artigas “funcionen al 75 % o 80 % de la capacitat”.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a