Pot semblar una classe de matemàtiques com qualsevol altre, però aquí, la diferència és que alumnes i professors estan seguint el mètode Jump Math. Va néixer al Canadà i allà ja ha aconseguit pràcticament posar fi al fracàs escolar en aquesta matèria. L'any passat es va començar a implantar a Barcelona. MIQUEL DE PALADELLA, coordinador de Jump Math a Espanya "El secret és que intenta acabar amb el virus de 'no estic fet per a les mates'. És un virus que afecta a moltíssima gent, com las grip i que té efectes per tota la vida. Quan un nen es pensa que no esta fet per les mates, és un nen que ja no depèn del seu esforç el tirar endavant". El mètode no canvia l'assignatura, però sí la manera d'ensenyar-la. Es basa en la idea que els nens aprenen millor quan se senten premiats. Potencia la participació i, sobretot, treballa de forma molt fragmentada tots els conceptes matemàtics. MONTSE CANAL, mestra de matemàtiques "Es presenten petits reptes, que són molt fàcils, i vas pujant de nivell sense que ells se n'adonin. És molt motivador. Nanos que no els hi agradaven les mates, ara els hi sembla molt més fàcil, els hi sembla que ho expliquem millor i no és que ho expliquem millor. És que el mètode esta molt pautat i que anem molt a poc a poc." L'Escola Frederic Mistral aplica la metodologia Jump Math des de l'inici de curs i el balanç, de moment, és positiu. A més de material específic, com els llibres, el mètode requereix una formació prèvia dels mestres.
Es tracta d’un mètode innovador i que es basa en la idea que els infants aprenen millor quan se senten admirats i premiats. No canvia el contingut de l’assignatura, però sí el procés per ensenyar-la. Treballa de forma molt fragmentada cada concepte, fet que fa que els alumnes els puguin assolir millor.
Al Canadà ja fa anys que s’utilitza i ja l’han fet servir 65.000 estudiants, amb molt bons resultats. Els estudis n’han demostrat també l’eficàcia en nens que tenen trastorns de conducta i autisme.
L’any passat, nou escoles de Barcelona també van començar a aplicar Jump Math, amb un projecte pilot. En total van ser 390 alumnes de 5è de primària. Ara, la xifra s’ha ampliat perquè quatre escoles més han decidit iniciar el mètode. A final de curs, realitzaran una avaluació per determinar-ne l’èxit.