112

(EFE) El 99 % de les trucades que va rebre el telèfon d’emergències 112 durant el primer semestre d’enguany es van atendre en menys de 10 segons, fet que suposa el millor nivell d’atenció d’ençà que es va posar en marxa.

Segons ha informat aquest diumenge Protecció Civil, aquests bons resultats pel que fa a rapidesa en l’atenció al ciutadà són el resultat d'”un dimensionament de les sales operatives ben ajustat i de l’adequació dels recursos a les necessitats del servei”.

Les trucades rebudes durant els mesos de gener, febrer i març ateses en menys de 10 segons van vorejar el 99 %, mentre que a l’abril van ser el 99,4 % i al maig i juny, el 99,1 %. Durant els mateixos mesos de l’any 2022, les xifres se situaven entre el 91 % i el 98,2 %.

Incendis, accidents i baralles, focus de les trucades

El nombre de trucades que rep el 112 varia molt en funció del mes, del dia de la setmana i de l’hora, per això és important ajustar el nombre d’operadors i supervisors disponibles en cada moment per garantir uns nivells d’atenció propers al 100 %.

Tot i això, hi ha incidents —com incendis, accidents de trànsit o baralles— que generen un gran nombre de trucades al 112, de manera que per mantenir uns nivells del 100 % d’atenció en menys de 10 segons caldria mantenir sobredimensionada la sala d’emergències de manera estructural.

L’objectiu del 112 és atendre el 95 % de les trucades abans dels 10 segons, un indicatiu d’alta qualitat equiparable a altres sistemes d’emergències autonòmics.

El 2015, el Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència ja va obtenir la certificació internacional de qualitat ISO 22301 per la capacitat del 112 de garantir la continuïtat del servei davant del supòsit de causes de força major o imprevistos similars que puguin arribar a impedir l’atenció i gestió de les trucades d’emergència. Es tracta de l’únic telèfon d’emergència d’Espanya que disposa d’aquest certificat.