L’Ajuntament de Barcelona ha afinat una mica més el calendari per a l’esperada reforma de la Rambla. Les obres començaran a finals de setembre, després de les festes de la Mercè, pel tram més proper a Colom. El consistori ha detallat l’inici dels treballs en una reunió, aquest dimarts, amb els veïns i les entitats de la Comunitat Rambla. Al maig, el regidor de Ciutat Vella, Jordi Rabassa, ja va avançar que les obres arrencarien després de l’estiu.
El primer tram que es reformarà va des del monument a Colom fins al carrer del Portal de Santa Madrona (per sota de l’Arts Santa Mònica), uns 117 metres. S’hi invertiran uns 10 M € i els treballs s’allargaran un any i mig. En propers mandats s’hauran d’afrontar els quatre trams més en què s’ha dividit la reforma. La inversió total per a la Rambla és de 44,5 M € i l’Ajuntament manté l’aposta per fer-la en cinc fases, malgrat la petició política i veïnal per escurçar-la.
La idea és que les obres no s’aturin, que puguem anar encavalcant els trams i fer-les sostenibles per a les finances de l’Ajuntament
Més arbres i bancs
La primera intervenció vol obrir la Rambla al mar amb una zona d’estada a les Drassanes. S’hi plantaran 21 arbres nous i posaran més de 100 bancs. També es renovarà l’enllumenat i es modificarà el traçat de l’avinguda de les Drassanes, que passarà més a prop del Museu Marítim. Això alliberarà un espai pacificat davant de Comandància Naval amb arbres i vegetació per desembocar al monument de Colom. També hi haurà pilones de seguretat.
Les obres es faran per fases per no ocupar de forma simultània els dos costats de la Rambla. Sempre quedarà garantit l’accés de veïns, vehicles de serveis, emergències i els aparcaments, així com el pas de bicicletes i vianants. El transport públic no tindrà cap afectació. Durant aquest mes de juliol hi haurà un equip d’informadors al carrer per explicar l’abast de les obres, i hi tornaran al setembre.
Paviment renovat i sense asfalt
Una de les novetats principals de la nova Rambla serà el paviment. Les rajoles ondulades es canviaran per peces de diferents formats de pedra natural (granit i pòrfir) de color marronós. A més, serà el mateix tant a les voreres com a la calçada i, per tant, no hi haurà asfalt. Hi haurà només un carril de circulació per sentit limitat a veïns, busos i taxis, bicicletes, mercaderies, serveis i per accedir als aparcaments. De manera que la Rambla deixarà de ser una via de pas.