Ja hi ha nova data en el calendari per a l’inici de les obres del Mercat de l’Abaceria. Segons el darrer càlcul municipal, la remodelació començarà el segon semestre del 2023, després que s’hagi aprovat el projecte executiu que, entre d’altres, preveu licitar els treballs abans d’acabar aquest any. La darrera previsió era començar els treballs aquest desembre.
El Mercat de l’Abaceria, un espai comercial i veïnal
Segons ha explicat la regidora de Comerç i Mercats, Montserrat Ballarín, “el projecte executiu es fa després d’un ampli diàleg amb els comerciants i amb els veïns“, un projecte que, detalla, “farà possible que el Mercat de l’Abaceria sigui un espai comercial, però també un espai per a tot el veïnat”. De fet. el projecte executiu aprovat pel consistori preveu la creació d’un espai verd d’uns 1.500 metres quadrats que s’ha guanyat al mercat.
55 parades d’alimentació i productes no alimentaris
El Mercat de l’Abaceria s’ha previst com un nou punt de centralitat a la vida de Gràcia. Així, a banda de retornar-hi l’ús de mercat —tindrà 55 parades d’alimentació i altres productes interiors i exteriors—, l’equipament concentrarà una part important de la vida veïnal i associativa. En aquest sentit, el projecte preveu 4.700 metres quadrats repartits en:
- Planta altell: 1.050 m2 amb sales polivalents, amb aules de cuina i amb despatxos.
- Planta baixa: 55 parades i 10 especials amb un lineal de botiga de 45 metres.
- Planta -1: estrena establiment d’autoservei. També tindrà magatzems i cambres frigorífiques.
- Planta -2: acollirà magatzems, cambres, aparcament de clients i espais de residus.
- Planta -3: 3.696 m2 destinats a les associacions i entitats gracienques.
Canvis en la mobilitat?
Aquesta transformació també podria anar acompanyada d’una reordenació del trànsit de la zona. El consistori haurà de canviar el sentit de circulació de la travessera de Gràcia mentre durin les obres —ara va de Torrent de l’Olla en sentit Bailèn i passeig de Sant Joan—, i s’invertirà a partir de la primavera.
El districte, però, es planteja “obrir el debat” de si, un cop acabada la reforma, el trànsit torna al sentit original, que és l’actual, o no. Una possibilitat que, segons el regidor de Gràcia, Eloi Badia, s’avaluarà en paral·lel a “les línies que marcarà la superilla del Camp d’en Grassot” que, ara per ara, està en fase d‘estudi.