Rull ha criticat que Aena, segons el seu darrer estudi, prevegi arribar als 47,2 milions de passatgers al Prat, quan aquest mateix any ja es tancarà amb un 87 % de la seva capacitat, que són 48 milions. El conseller considera que “no es pot plantejar una inversió solvent si les dades de creixement ja estan mal calculades”.
El govern català també ha expressat que “Aena és un fre molt considerable a la capacitat d’expansió, en condicions, de l’Aeroport de Barcelona-el Prat”. A més, Rull ha destacat que la intenció és que l’aeroport es converteixi en un punt d’abast intercontinental. En aquest sentit, el conseller ha reiterat la voluntat de tenir les competències de la infraestructura i es pretén aprovar al llarg del darrer trimestre amb “un sistema de participació amb el conjunt de la societat civil.”
Aena defensa la gestió
Aena ha respost les declaracions del conseller de Territori i Sostenibilitat i ha defensat la gestió dels aeroports a Catalunya. L’operador aeroportuari ha assegurat que “en cap cas” ha prevalgut l’Adolfo Suárez Madrid-Barajas sobre l’aeroport de Barcelona-el Prat. En aquest sentit, Aena ha remarcat que entre 2010 i el primer trimestre del 2017 la inversió d’ambdós aeroports ha estat “del mateix ordre de magnitud”. A l’aeroport de Madrid va ser de 668 milions d’euros i al de la capital catalana de 517 milions d’euros.