(ACN)  El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha afirmat aquest dimecres que no hi ha “res a celebrar” amb la represa de les obres del túnel de l’L9 del metro, aturades durant una dècada. En una conferència organitzada pel Col·legi d’Economistes a Barcelona ha afirmat que “crec que és obvi que avui, en fi, no sé si tenim res a celebrar. El que fa el govern de la Generalitat és complir amb la seva obligació amb la ciutat i l’àrea metropolitana”.

Constatem que aquesta tuneladora ha estat aturada 10 anys, passa el mateix amb Rodalies”, ha recordat el regidor socialista abans d’afirmar que aquests endarreriments tenen un elevat “cost d’oportunitat” per l’economia catalana i barcelonina. Així mateix, ha assenyalat que aquest projecte de transport ha tingut un sobrecost des del 2016 de gairebé 5.000 milions d’euros.

Collboni ha ressaltat que el manteniment dels túnels ja fets i no usats mentre el projecte “hivernava” ha tingut un cost de 7,5 milions d’euros. En qualsevol cas, ha destacat que és una bona notícia que els projectes en infraestructures es reactivin per millorar la mobilitat i l’economia de Barcelona.

Represa després de 10 anys

Les obres del tram central de la Línia 9 de metro que ha de connectar la Sagrera amb la Zona Universitària s’han reprès aquest dimecres després de més d’una dècada d’anys d’aturades. La tuneladora s’ha tornat a activar al matí per perforar el subsol entre les estacions de Manuel Girona i de Lesseps.

Segons el govern, la previsió és que l’estiu del 2023 hagi arribat a Mandri i que de cara al desembre del 2024 hagi fet tot el recorregut fins a Lesseps. La Generalitat invertirà 926 milions d’euros en aquest tram i preveu que les obres del túnel finalitzin el 2027 i que entri en funcionament el 2028. Segons ha destacat el vicepresident del govern, Jordi Puigneró, aquests treballs són “l’obra més important dels últims 20 anys” a Catalunya.