La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha defensat el projecte definitiu per a la ronda de Sant Antoni, que va presentar a principis de juny. Segons va explicar en aquell moment, la reforma de l’espai preveu el pas de l’autobús en sentit de baixada, un carril bici bidireccional i places de càrrega i descàrrega per als comerciants, un cop se n’hagi retirat la llosa de formigó.
És una proposta de consens perquè incorpora la mirada de totes les parts
Janet Sanz (de Barcelona en Comú) ho ha dit dies després que el seu soci socialista al govern, Jaume Collboni, negués que el projecte presentat per Sanz fos el definitiu i pactat dins de l’executiu: “Encara no s’ha pres una decisió final”, va dir aquest dijous. El mateix dia, una quarantena d’entitats sota el paraigua de Fem Sant Antoni i la Xarxa Veïnal del Raval també van rebutjar el projecte pel pas de l’autobús.
Ara bé, malgrat les crítiques de, precisament, els veïns de Sant Antoni i el Raval, la tinenta d’alcalde s’ha refermat en el projecte que va presentar i ha insistit que és el millor per a la ciutat.
No és el projecte de ningú, és el projecte de Barcelona per a la ronda de Sant Antoni, que a més incorpora la mirada del conjunt de les rondes
Sigui com sigui, ara l’Ajuntament de Barcelona buscarà les empreses que redactin el projecte definitiu de reurbanització de la ronda, moment en el qual es posaran negre sobre blanc els detalls del projecte. Qui té la potestat de donar el vistiplau final a la reforma de la ronda és la Comissió de Govern de l’Ajuntament; per tant, no és necessari aconseguir el consens veïnal ni el polític.