Damià Calvet, al port de Barcelona

(ACN) L’exconseller de Territori i Sostenibilitat Damià Calvet serà el president del Port de Barcelona, segons ha anunciat aquest dijous al matí el vicepresident del govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró. Calvet rellevarà Mercè Conesa, designada per ell mateix el juliol del 2018. El traspàs entre Conesa i Calvet s’iniciarà aquest mateix dijous i està previst que s’allargui tot el juliol.

Actualment, Calvet és diputat de Junts al Parlament i va quedar fora de l’executiu actual de Pere Aragonès després de la fusió entre la conselleria de Polítiques Digitals i Territori, departament que va assumir el mateix Puigneró. En l’àmbit de partit, l’exconseller es va presentar a les primàries de Junts per Catalunya per escollir el candidat a les eleccions del 14 de febrer, però va perdre davant Laura Borràs, presidenta actual del Parlament.

Calvet es compromet amb la sostenibilitat

En la seva intervenció, Calvet s’ha compromès a continuar la feina de Conesa i els seus predecessors per convertir l’equipament en un dels ports “més innovadors del món”. En aquest sentit, ha remarcat que vol fer un “compromís absolut” amb la sostenibilitat i seguint les premises d’un model econòmic centrat en l’agenda verda.

Per Calvet es tracta d’una de les infraestructures més importants del país, que s’ha de gestionar amb perspectiva “catalana i mediterrània”. “El port va de territori, de mobilitat, de logística, de digitalització i de sostenibilitat. D’excel·lència en tots aquests factors per esdevenir una referència al món”, ha insistit.

El govern agraeix la tasca de Mercè Conesa

En aquesta mateixa línia s’ha pronunciat el vicepresident Jordi Puigneró, que ha aprofitat per recordar que durant els darrers anys el port “ha fet els deures”. Gran part d’aquest èxit l’ha atribuït a la, fins ara, presidenta Mercè Conesa, qui ha “mantingut sempre el seu compromís per fer un port competitiu“. Així, Puigneró ha considerat que ha tingut visió a l’hora de fixar una estratègia per una infraestructura tan fonamental.

Després de tres anys al capdavant del Port, Conesa ha enumerat les diverses dificultats a les quals s’ha hagut d’enfrontar, com és el cas del ciberatac que va patir l’equipament, la negociació del conveni col·lectiu i, finalment, la pandèmia. Ha explicat que encara queda molta feina per fer, però també s’ha mostrat orgullosa de poder aprendre del talent de la comunitat portuària. Entre els temes que queden pendents ha destacat el projecte de l’Hermitage, així com els accessos.