Veus a favor i veus en contra. El dia després de conèixer les dues propostes, diversos col·lectius i entitats s'han començat ja a posicionar. JORDI GIRÓ, vicepresident de la FAVB "Estem contents sobretot que equlibrem l'ús d'aquesta via que fins ara estava molt desequilibrat, i fins ara no ha estat el protagonista el vianant. En aquest moment, el vianant guanya protagonisme, no en contra de ningú, sinó amb un equilibri i amb una eficiència del transport públic que és el que demanàvem." Els sindicats del taxi veuen amb bons ulls que se'ls equipari al transport públic pel pas preferent que tindran, però tenen algunes reserves. LUIS BERBEL, Sindicat del Taxi de Catalunya "Lo que estamos en contra es: una, incluïr algun carril mixto donde se pueda meter autobús, coche y taxi; y otra, que en el carril de transporte público se introduzca la moto." Des del RACC, tenen dubtes sobre la capacitat que tindrà l'Eixample per absorbir el volum de vehicles que actualment transiten per la Diagonal. MIQUEL NADAL, director de la Fundació RACC "El tramvia pot ser una opció, però pensem que des del principi no és bo optar per solucions poc flexibles, per solucions irreversibles, que no permetin tirar enrere en cas que es demostri que no és la millor." En qualsevol cas, el procés de debat sobre el futur d'aquesta artèria de la ciutat tot just acaba de començar.