L’Ajuntament de Barcelona vol que els usuaris de patinet elèctric hagin de dur obligatòriament casc, una assegurança de responsabilitat civil, i altres elements de seguretat (com llums i reflectants). Ho ha dit el tinent d’alcalde de Seguretat, Albert Batlle, qui ha avisat que s’introduiran aquests canvis a l’ordenança de circulació i que “estudiarem un enduriment del règim sancionador”, alhora que l’Ajuntament planteja retirar el patinet a qui cometi infraccions greus o reiterades. Tot plegat, però, encara no té data d’entrada en vigor perquè primer cal plantejar-ho a la DGT.

Així, el govern municipal ha entomat la proposta de Cs al plenari del mes d’abril, que també demana que bicis i patinets s’hagin de matricular en un registre municipal. Tots els grups municipals (també els del govern) han donat suport a la iniciativa. Luz Guilarte (Cs) ha defensat que “hem d’exigir una responsabilitat als usuaris i hem d’exercir-la des de l’Ajuntament”, abans la DGT no endureixi la normativa estatal per als vehicles de mobilitat personal (VMP). En aquest sentit, Max Zañartu (ERC) ha instat a “obrir el meló avui per evitar problemes de convivència” i Francina Vila (Junts) ha lamentat que “el govern municipal és massa tebi” a l’hora de fer complir l’ordenança: “Si ens dotem de normes, que les faci complir”.

De la seva banda, Óscar Ramírez (PP) ha reblat que “cal una normativa clara que s’adapti als tipus de vehicles nous”, mentre que Manuel Valls (BCN Canvi) ha celebrat que “és un encert” endurir les condicions per als patinets elèctrics perquè “és una garantia per la bona convivència entre usuaris de la via”. Segons dades de la Guàrdia Urbana, en tot el 2020 es van imposar 8.501 denúncies a patinets elèctrics, mentre que de gener a març del 2021 ja s’han interposat 4.373 multes.