El govern municipal ha enllestit el projecte d‘urbanització de la connexió del tramvia per la Diagonal. En una compareixença aquest dijous, la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, ha detallat que la previsió és aprovar inicialment el projecte abans de finals d’any i definitivament la primavera del 2025. Les obres podrien començar l’estiu de l’any que ve i duraran uns 40 mesos. Això implicaria que estarien enllestides a finals del 2028.

El govern de Collboni, però, afirma que tot depèn de poder aprovar els comptes municipals per al 2025. “Sense pressupostos del 2025, no hi haurà tramvia per la Diagonal”, ha afirmat categòricament Bonet, que ha fet una crida a arribar a consensos, apel·lant directament als comuns. En la mateixa línia es va pronunciar l’alcalde, Jaume Collboni, al plenari de divendres.

Esperem que els grups que tant han reclamat la connexió siguin coherents, per tant, entenem que BComú, que ha posat l’acord en la investidura, sigui coherent”
Laia Bonet, primera tinenta d’alcaldia

El govern municipal també destaca que la infraestructura depèn també dels pressupostos que tingui el futur govern català, que es qui decidirà l’aportació al tramvia a través de l’ATM (Autoritat de Transport Metropolità).

Més verd i carril bici

La connexió entre Verdaguer i Francesc Macià requerirà d’una inversió municipal de 114 milions d’euros, a la qual caldria sumar la despesa d’ATM —uns 100 milions més per fer la infraestructura tramviària. Bonet ha detallat que amb aquesta intervenció es guanyaran 16.000 metres quadrats per als vianants i 18.000 metres més de verd en un tram de 2,8 quilòmetres.

UNIÓ TRAMVIA DIAGONAL

De Francesc Macià a passeig de Gràcia es respecta la reforma del 2015: es mantenen intactes les voreres actuals i només s’actua en el tronc central perquè la secció doni continuïtat al tram anterior, amb el tramvia i la bici al centre i el trànsit als laterals.

A Francesc Macià es renovaran les voreres de la plaça i s’ajustarà el carril bici perquè hi doni tota volta, i des d’avinguda Sarrià es reordenaran els carrils del tronc central de l’arribada de la Diagonal a la plaça per ampliar la parada del tramvia i convertir-la en un intercanviador modal de tramvia i autobusos.

mapa tramvia Diagonal