(ACN) L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha mostrat el rebuig a l’ampliació de l’aeroport del Prat, després que la setmana passada els governs català i espanyol arribessin a un acord sobre el futur de l’aeròdrom. En una carta publicada aquest dilluns a ‘El País’, Colau apunta que l’ampliació suposaria un increment de les emissions a Barcelona d’entre el 60 % i un 80 %, i assegura que és “una mentida” que el Prat es convertirà en l’aeroport “més verd d’Europa”.
“No ens tractin com si fóssim ximples”, afegeix l’alcaldessa, que recorda que “les úniques certeses” de l’ampliació són “la destrucció de la zona protegida de La Ricarda, l’increment de vols (més emissions) i l’arribada de 20 milions de passatgers més, essencialment turistes”. Colau opina que les afirmacions sobre la reducció de les emissions contenen més “màgia” que realitat —ha comparat l’aeroport amb un “unicorn”— i també carrega contra Aena.
Colau qüestiona els beneficis econòmics de l’ampliació del Prat
“Els que defensen l’ampliació diuen que serà molt bona per a l’economia; la meva pregunta és per a qui? Potser per a les empreses i fons que constitueixen la meitat privada d’Aena i que busquen el benefici a curt termini”, subratlla. “L’única cosa que és segura és que incrementarà el turisme i, per tant, el treball temporal i precari, a banda de la nostra vulnerabilitat de dependre encara més de la riquesa que ens arribi de fora”, afegeix.
En el mateix escrit, l’alcaldessa de Barcelona lamenta que l’acord sobre l’ampliació s’hagi tancat “en secret, en ple mes d’agost i d’esquena a la ciutadania”. “S’ha aixecat una alarma social plenament justificada; no sé exactament a qui interessa aquesta ampliació, però tinc clar que a la majoria de la ciutadania de Catalunya, no”, assegura.
Colau: “El que necessitem és invertir en Rodalies”
Segons Colau, el projecte representa “l’economia del passat, un model depredador i insostenible que genera desigualtat”. “El que necessitem és invertir en Rodalies, en el corredor mediterrani i en substituir tots els vols de curta distància per trens d’alta velocitat”, defensa.
Per l’alcaldessa, hi ha un “consens ecologista” a Catalunya que té com a principal objectiu “reduir en un 50 % les emissions per a l’any 2030″. “L’única economia que té futur és aquella que té com a prioritat la protecció de la vida i la reducció de les emissions a partir d’avui, i no demà”, destaca. En aquest sentit, aposta per un model “basat en les energies renovables i la inversió en I+D+i”. “Tenim la responsabilitat i l’oportunitat de liderar un projecte econòmic de futur que eviti el desastre climàtic i generi llocs de treball de qualitat”, assegura, tot subratllant que Barcelona “no vendrà la seva ànima” al primer que es presenti amb “un talonari enverinat”.