Jaume Collboni, primer tinent d’alcalde a l’Ajuntament de Barcelona, manté que l’acord per l’ampliació de l’aeroport “no sé si és imprescindible però sí coherent, si defensem el model de diversificació econòmica de la ciutat”. En una entrevista a RAC1 s’hi ha tornat a mostrar partidari i, sobre les diferències amb els socis de BComú, ha explicat que “aquest tema no formava part del pacte de govern municipal“.

Collboni ho ha dit després que l’alcaldessa, Ada Colau, hagi estat molt crítica amb el projecte en una carta publicada aquest dilluns a ‘El País‘. Un escrit en què ha etzibat: “No ens tractin com si fóssim ximples” i ha afegit que “les úniques certeses” de l’ampliació són “la destrucció de la zona protegida de La Ricarda, l’increment de vols i l’arribada de 20 milions de passatgers més”. Pel líder socialista, aquestes discrepàncies no posen en perill el pacte de govern actual amb els comuns: “L’opinió de l’Ajuntament en aquest tema és rellevant però no determinant ja que les administracions competents són la Generalitat i el govern central”, ha conclòs.

aeroport avions
L’ampliació, segons Collboni, és necessària si no volem perdre competitivitat en el sector.

Pendents del pla director i de la UE

El vistiplau a l’ampliació del aeroport permetrà, segons Collboni, fer el pla director d’aquesta futura obra que ha de marcar cap on han d’anar els treballs. Assegura que estudis d’Aena de fa cinc anys indiquen que “la instal·lació s’està quedant enrere si no pot oferir vols transcontinentals. Aquests tipus de vols se n’aniran cap a Madrid i París“.

Pel que fa a l’impacte mediambiental del projecte, Collboni ha assegurat que “la darrera paraula la tindrà la Unió Europea, que és molt exigent. Per això, la decisió final, donats els controls previs que es faran, garantirà el mínim impacte ecològic possible“.