zepelí barcelona mallorca

Ni amb avió ni amb vaixell: en zepelí. Així s’imagina una companyia un viatge entre Barcelona i Palma a partir del 2026. Air Nostrum ha signat un acord amb l’empresa britànica Hybrid Air Vehicles (HAV) per adquirir els primers zepelins comercials de l’Airlander 10 tan bon punt n’obtingui la certificació comercial. Els promotors de la idea asseguren que aquest vehicle permetria fer rutes entre, per exemple, Catalunya i les illes Balears en quatre hores com a alternativa a l’avió convencional i reduir fins a un 90 % les emissions de CO2.

La intenció que recull l’acord és que el primer zepelí pugui estar operatiu l’any 2026. Air Nostrum ha informat en un comunicat que està explorant diferents solucions per frenar les emissions contaminants, com per exemple incorporar l’Airlander 10 a la seva flota. Carlos Bertomeu, president d’Air Nostrum, assegura que “exploren totes les vies que se’ls presenten per reduir l’empremta de carboni”.

El zepelí, en espera de la certificació comercial

Si bé en la nota de premsa Air Nostrum imagina el viatge entre Barcelona i Palma amb el nou zepelí, no hi ha cap certesa que finalment facin realitat el projecte, entre altres motius perquè abans han de rebre la certificació comercial corresponent.

Hybrid Air Vehicles lliurarà les noves unitats de forma esgraonada durant cinc anys i els socis d’Air Nostrum es plantegen una flota de fins a 10 aeronaus.

Un transport pensat per a trajectes curts

Aquest zepelí està pensat principalment per fer rutes curtes, com seria el trajecte Barcelona-Palma, encara que té una autonomia de 3.700 quilòmetres. Tot i tenir una velocitat màxima de 130 km/h, el fet de no necessitar una llarga pista per aterrar i enlairar-se és un avantatge, segons els seus promotors: només cal una superfície raonablement plana on es pugui allotjar l’estructura i poca cosa més. Això faria que fos una alternativa en localitats que no tenen aeroport o en illes.

A més, s’estima que l’estalvi de combustible pugui arribar al 90 % en comparació amb els avions convencionals.

Capacitat per a 100 passatgers

L’Airlander 10 tindria capacitat per a 100 passatgers, que anirien en una cabina que no necessita pressurització ja que l’aeronau vola molt més baix que els avions. Seria l’aeronau comercial més gran del món, amb 91 metres de longitud, 34 d’amplada i una altura equivalent a un edifici de 19 pisos.