En Marc és un enginyer industrial de 28 anys que en fa dos se li va acudir la idea de projectar una motocicleta elèctrica urbana fabricada íntegrament a Catalunya. De fet el 90% dels components són d'aquí. I aquest n'és el resultat. MARC BARCELÓ, director gerent de Volta Motorbikes I amb Barcelona i el seu afany per impulsar la moto elècrica ha trobat la parella de ball ideal per desenvolupar el projecte. De fet l'alcalde ja ha li ha demanat que la bategi amb el nom de Barcelona. JORDI HEREU, alcalde de Barcelona Hereu ha remarcat que Barcelona no pot perdre més indústria i que serà precisament a través de la innovació com s'aconseguirà salvar el sector. De moment només existeix un prototip però es preveu que a finals de 2012 ja es comercialitzi. Ara el repte és arribar a un acord amb alguna de les fàbriques existents perquè s'encarregui de fabricar-la en sèrie.

La motocicleta la desenvolupa l’empresa catalana Volta Motorbikes. La presentació del prototip de la Volta EV.1 s’ha desenvolupat a l’EV Battery Forum i ha comptat amb la presència de l’alcalde de  Barcelona. La nova moto elctrica, que l’alcalde ha suggerit anomenar  “Barcelona o BCN”, es posar a la venda amb dos models: una versió  limitada a 15 CV i una altra amb una potència de 38 CV.  Hereu ha considerat que aquesta iniciativa encaixa amb el model de  ciutat, ja que es tracta de “la capital  de la moto” i vol ser epicentre de la tecnologia energtica  sostenible al sud d’Europa.