En el trajecte que s'ha fet de Madrid a Barcelona s'han estalviat el 20% de les emissions de diòxid de carboni. Es tracta d'un Airbus A320 carregat de biocombustible de segona generació, és a dir, aquell que, tot i ser biològic, no prové de cultius alimentaris. Ara per ara, la implantació a Europa tot just ha començat,i a Espanya aquesta és la primera experiència. MANUEL LÓPEZ, director d'assumptes corporatius d'Iberia "En el próximo año seguro que se empiezan a hacer vuelos regulares progresivamente. La indústria está barajando con la fecha del 2015, para que el 1% del combustible que se utilizara a nivel mundial fuera ya biocombustible." Un 25% del combustible ha sortit de les llavors d'aquesta planta, la camelina. I l'altre 75% encara és el combustible fòssil tradicional. El que es persegueix és que cada vegada el percentatge de biocombustible sigui més alt. El problema, és que demoment, no hi ha suficients plantacions de camelina com per que s'usi com a combustible habitualment. Per compensar l'augment del trànsit aeri que es preveu en els propers anys, les companyies aèries també lluiten contra el canvi climàtic renovant la flota amb sistemes cada vegada més eficients.

L’operació s’emmarca en el projecte pilot Verd, creat l’any 2011 per impulsar l’ús de biocombustibles en l’aviació.

El biocombustible conté un 25% de carburant de camelina, una planta amb un alt contingut en oli, que permet un estalvi d’un 20% d’emissions de CO2.