Després de dos anys de campanya per reduir el nombre de motos mal aparcades a la Vila de Gràcia, l’Ajuntament xifra aquesta reducció en un 70 %. En concret s’ha passat d’unes 2.100 motos mal aparcades a unes 600. La regidora de Mobilitat, Laia Bonet, ha explicat que la campanya ha tingut tres fases: la primera, amb agents informadors; la segona, amb avisos sense sanció de la Guàrdia Urbana, i la tercera, amb multes i retirada de vehicles.

En l’últim any i mig, el consistori calcula que a la Vila de Gràcia han posat unes 10 multes cada dia a motos mal estacionades. En aquests moments es manté una quarta fase de manteniment per assegurar que no es torna a aparcar en ubicacions incorrectes.

A més, durant aquests dos anys també s’ha reforçat la senyalització vertical, s’han creat 116 places d’aparcament de motos en calçada i s’han ofert descomptes per llogar places de motos en pàrquings subterranis tant privats com públics.

“La cultura del porta a porta” està molt arrelada

“Tenim un canvi de dinàmica en què la gent ha pres consciència de la necessitat de preservar les voreres”, ha explicat Bonet, que ha afegit que quan se surt en moto també cal pensar on aparcar quan s’arribi a la destinació, igual que ja se sol fer quan es fan desplaçaments en cotxe.

En aquest sentit, Eloi Badia, regidor del districte de Gràcia, també ha explicat que “la cultura del porta a porta” està molt arrelada, referint-se que és habitual que en els desplaçaments en moto es vulgui deixar el vehicle a la porta del lloc on hàgim d’anar, i que a poc a poc cal anar canviant-la. Així, asseguren que molts motoristes han deixat d’aparcar en voreres on no està permès i, en canvi, s’han ocupat places d’aparcament en carrers propers que fins ara quedaven buides.

Menys queixes veïnals

Segons dades de l’Ajuntament, amb aquestes actuacions també s’ha reduït a la meitat el nombre de queixes veïnals en relació amb les motos mal aparcades.

La valoració de la campanya per part dels dos regidors és molt positiva i consideren que ara caldrà estendre-la a altres zones de la ciutat, especialment en aquelles on per les característiques dels carrers i les voreres és més habitual que hi hagi motos mal aparcades.