Després de més d’un any i mig d’obres, els vianants ja poden creuar el pont de Santander per les noves voreres. La remodelació millora la connectivitat entre els districtes de Sant Andreu i Sant Martí; i en concret, entre els barris de la Verneda i la Pau i el Bon Pastor. A partir d’ara és més fàcil creuar d’una banda a una altra. Els vehicles també hi circulen i, l’últim pas és que s’obri el carril bici, que de moment està tallat.

Les tanques que fins ara impedien el pas a peu han estat retirades. Els veïns ho celebren ja que aquest reforma permet cosir la fractura entre dos barris. Tal com explica Rafa Vega, de l’Associació de Veïns de Via Trajana, el pont “tancava el barri” perquè no es podia creuar.

El carril bici, pendent

Els treballs de la infraestructura estan pràcticament enllestits, tot i que no s’han completat del tot i el carril bici encara no s’ha obert a la circulació. També hi ha col·locats cons d’obra al llarg de tot el pont, un indicador més que encara hi ha tasques pendents.

Els treballs van començar la tardor del 2022 i la reforma ha suposat una inversió de 10 milions d’euros. Entre les actuacions que s’hi han fet, hi ha la millora del talús, la renovació de l’enllumenat i la incorporació de mobiliari urbà.

El verd, pendent de la situació de sequera

També estava previst plantar-hi arbrat, però de moment els escocells estan buits. També hi ha prevista una zona enjardinada que per ara s’ha omplert amb encenalls de fusta i terra.

Aquesta és una imatge que es repeteix a les obres de nova construcció a tota la ciutat. La manca d’aigua i les restriccions actuals del reg no permeten, de moment, enverdir les noves urbanitzacions com estava previst i el color marró n’és el protagonista.

Una petició veïnal històrica

La remodelació és una reivindicació històrica dels veïns de la zona, que clamaven per tenir un pont que facilités la connexió de la Verneda i la Pau amb el Bon Pastor. De fet, els veïns van recollir 5.000 signatures el 2019 per reclamar que es fes la reforma del pont. Consideraven que la infraestructura era perillosa i inaccessible per a persones amb mobilitat reduïda.