Des de primera hora del matí, els panells informatius de l'avinguda Diagonal, cap a l'enllaç amb la B-23, avisen els conductors que el sistema de velocitat variable està en fase de proves. En carretera, l'escenari de velocitats ja ha començat a modificar-se en funció de paràmetres com les retencions, les incidències viàries o les condicions meteorològiques i mediambientals. Els límits es mouran entre els 80 i els 120 km/ h. JOAN AREGIO, director del Servei Català de Trànsit El període de proves s'allargarà fins divendres i aleshores el Servei Català de Trànsit farà una valoració del funcionament. Fins que la velocitat variable no s'apliqui definitivament en aquesta via, no s'imposaran multes als conductors. El mapa d'implantació de la velocitat variable manté les previsions marcades per a aquesta legislatura, de manera que el proper tram on s'aplicarà serà la pota nord, entre Santa Coloma de Gramenet i Tiana. El 2013 s'ampliarà a la C-31 Nord, entre Sant Adrià i Badalona, i l'A-2, des de Sant Vicenç dels Horts fins a Cornellà, culminarà el procés a finals de 2014.

Els panells lluminosos funcionen entre les 6 h i les 22 h en el tram Martorell-Molins de Rei-Diagonal en els dos sentits de la circulació. L’objectiu és fer-hi les comprovacions tècniques i de funcionament pertinents. Els senyals també indiquen que el sistema es troba en proves.

El Servei Català de Trànsit prova el sistema de velocitat variable aquesta setmana també a l’AP-7 i AP-2.

Si les comprovacions són aprovades, a partir de la setmana del 30 de gener podria entrar en funcionament definitivament el sistema de velocitat variable en aquests trams, i per tant, es passaran a imposar sancions.

L’equipament d’aquest tram és com el que ja existeix a l’autovia de Castelldefels (C-31) i l’autopista del Garraf (C-32) i permetrà, segons el SCT,  modular la velocitat d’aquesta via a la baixa en funció de diversos paràmetres com la congestió, les incidències viàries, les  inclemències meteorològiques o les condicions mediambientals.

El Servei Català de Trànsit té previst ampliar el sistema de control dinàmic de la velocitat a totes les vies de l’àrea metropolitana que es regien pel límit dels 80 km/h. El desplegament de la mesura serà progressiu i culminarà el 2014.