La imatge que oferia el carril bus-VAO a primera hora de la tarda era aquesta: poc volum de trànsit, mentre que els carrils normals de la c-58 van més aviat plens. És la tònica general des que es va inaugurar el carril. La previsió de la conselleria era que hi transitarien 7.500 vehicles diaris, però actualment, hi circulen menys de 2.000. Per això, ara el govern català ha decidit canviar les condicions per utilitzar-lo, i ja no caldrà que hi hagi un mínim de tres ocupants com fins ara. Davant la poca afluencia al carril bus-VAO la conselleria de Territori i Sostenibilitat ha decidit permetre que els vehicles amb només dos ocupants també puguin cuircular per aquest tram que uneix Barcelona i Ripollet. El canvi s'aplicarà a finals del mes de març. SANTI VILA, conseller de Territori i Sostenibilitat "Una infraestructura s'ha d'optimitzar. S'hi van invertir molts milions d'euros. 80 milions d'euros. I, per tant, per sentit comú, s'ha de revisar la utilització que en fem." Segons el conseller el problema de la infraestructura és que es va dissenyar segons criteris ideològics i no pràctics. Pels molts conductors la modificació és una bona notícia. "No el gasto però aniria bé, almenys la sortida i l'entrada de Barcelona aniria perfecte, perquè està tot molt col·lapsat." "Si es pot anar amb dos, perfecte, perquè no s'està utilitzant per a res, és una mica inútil." "Fins ara no l'utilitzava però ara si és amb dues persones si que l'utilitzarem sovint." A més dels vehicles d'alta ocupació poden circular pel carril els autobusos, taxis i motocicletes, els vehicles per a persones amb mobilitat reduïda i els ecològics.

El mes d’abril es compliran quasi sis mesos des que la infraestructura (que va costar 81 milions d’euros i va requerir mesos d’obres) va entrar en funcionament. Durant aquesta primera etapa s’ha constatat que, mentre que a la C-58 hi ha retencions de trànsit de forma molt habitual, el carril bus-VAO està força buit.

El carril segregat va entrar en funcionament amb l’objectiu de descongestionar la via que uneix Barcelona amb el Vallès Occidental (una de les més transitades de Catalunya, amb més de 150.000 vehicles diaris) però l’objectiu, que 7.500 vehicles diaris utilitzessin aquest carril, no s’ha complert. De fet, en algunes ocasions (com retencions greus provocades per accidents) Trànsit ha obert el trànsit del carril bus-VAO a tots els vehicles per facilitar la circulació.

Actualment circulen cada dia per aquest carril segregat autobusos, taxis, motocicletes i cotxes que porten almenys tres passatgers, una mitjana de 2.000 vehicles, menys de la meitat de la xifra prevista. A partir del mes d’abril en podran fer ús els vehicles en què circulin dues persones.