Foto: @entro_banda

Aquest dimecres s’han pogut veure pels carrers de Nou Barris dos vagons de metro de la sèrie 1100 que sortien de les cotxeres de Vilapicina. Són els que fa 20 dies es van retirar de les cotxeres de la Vall d’Hebron per portar-los a desballestar. Els trens de la sèrie 1100 van començar a funcionar al metro de Barcelona a la dècada dels anys 70. Després de gairebé 40 anys circulant, es van començar a retirar a partir de l’any 2006 fins al 2009.

Foto: @entro_banda

Petició a les xarxes de conservar el patrimoni ferroviari

I no han passat desapercebuts. Han estat moltes les persones que se n’han fet ressò a través de les xarxes i que lamentaven que no es conservés el patrimoni ferroviari. Alguns fins i tot demanaven la dimissió del responsable de la Fundació TMB per no preservar el patrimoni històric del metro de Barcelona.

TMB assegura que vetlla per la conservació del patrimoni històric

En resposta a l’allau de crítiques, TMB ha volgut posar de manifest que vetlla per la preservació del patrimoni històric del transport públic conservant un vehicle de cada sèrie que es retira. Assegura que de la sèrie 1100 es manté una composició d’un tren amb tres cotxes formada per dos motors i un remolc, el 1169, 1170 i 1418 . Per tant inclou els dos tipus de vehicle que integraven la sèrie i se’n preserven, així, tots els elements.

També ha volgut explicar els motius pels quals s’ha previst desballestar dos cotxes de la sèrie 1100: en primer lloc, per manca d’espai, donades les grans dimensions dels trens; i segon, per l’optimització dels recursos destinats a la conservació.