Segons Transports Metropolitans de Barcelona, el metro i els autobusos han registrat 5.200 validacions de bitllets més que qualsevol dia laborable fins a les quatre de la tarda. És per això que TMB ha restat importància a l’afectació de l’aturada.

Durant la jornada hi ha hagut alguns incidents a les estacions de Jaume I (L4), o a Drassanes (L3) on un grup de tres persones ja identificades per la policia han pintat les màquines expenedores i validadores de bitllets. Dos actes que se sumen al d’aquest matí, quan un grup d’uns 15 encaputxats ha punxat una roda i ha realitzat pintades en un vehicle de la línia 22.

Tampoc els tramvies, els Ferrocarrils de la Generalitat o Renfe han patit alteracions en el nombre de viatgers, i han assegurat que el nombre de validacions d’avui ha estat el mateix al d’altres dies laborables.

Rememorant la vaga de tramvies de 1951

La proposta de vaga difosa anima a traslladar-se a peu, en bicicleta, en patinet o compartint vehicle per mostrar, d’aquesta manera, el rebuig a la pujada del 12% de la targeta T-10 i del 38% del bitllet senzill.

Els convocants busquen reviure l’esperit de la vaga de tramvies de 1951, una aturada en plena postguerra que va mobilitzar els barcelonins quan el preu dels bitllets es va disparar de 0,50 pessetes a 0,70. Va ser la primera gran manifestació contra el règim franquista.

La vaga s’ha convocat a través de Twitter (@_tmb51 i #tmb51), el blog TMB51 i Facebook.