Un any després de la posada en marxa del bus a demanda del Farró-Galvany, el govern del districte fa balanç i qualifica el servei d’èxit. El conseller tècnic Blas Navalón ha explicat al consell de barri del Putxet i el Farró que el bus ha servit per apropar el veïnat a centres sanitaris del barri com ara el CAP Adrià i l’Hospital Plató. Aquest mitjà de transport és el resultat de molts anys de reivindicació veïnal.

Un bus molt esperat pel veïnat

Després d’una dècada de reivindicacions dels veïns del Farró i Galvany, finalment el novembre del 2022 es va posar en funcionament el servei. En una zona sense metro i amb busos que no cobrien les necessitats per arribar als centres sanitaris o al Mercat de Galvany, el bus a demanda ha tingut molt bona acceptació. Entre gener i setembre del 2023 s’han fet un total de 8.108 validacions i 3.258 d’aquestes han estat viatges programats. Es fan una mitjana de 38 validacions en dies laborables; 19, en dissabte, i 16, en diumenge.

Les entitats demanen més difusió del servei

Tot i que les dades són positives, queden molt lluny de les dades del bus a demanda de Torre Baró, que arriba als 190 usuaris en dies laborables. Per tal que el bus a demanda del Farró-Galvany s’utilitzi més, les entitats veïnals de la zona demanen a l’Ajuntament que faci més difusió perquè els veïns sàpiguen que funciona trucant al telèfon 900927575 o mitjançant l’aplicació mòbil elMeuBus. El servei està en marxa cada dia fins a les 9 del vespre. De dilluns a divendres el transport comença a les 7 h, els dissabtes a les 8 h i els diumenges a les 9 h.

Un servei encara en transformació

Per millorar la cobertura del bus, el mes de maig d’aquest any es va incorporar també la parada del Centre Cívic Can Castelló a l’itinerari. Per altra banda, veïns del Farró van demanar al consell de barri traslladar la parada del bus de Casa Pàdua, perquè es troba en un lloc molt estret, i posar-la al carrer de Francolí, on no hi ha problemes d’espai. L’Ajuntament va assegurar que ho tindria en compte.