La Dolores Carbonell és una de tantes veïnes i veïns del Turó Parc que demana un bus de barri. Va cada setmana al CAP Adrià, situat al carrer de Vallmajor, una via amb pendent. DOLORES CARBONELL, veïna de Sant Gervasi – Galvany “Horrible. Porque ahora últimamente tengo que emplear el bastón y francamente mal. Y luego además, si cojo un taxi, ocurre que hay muchas callecitas de subidas y de bajadas. Ha de dar muchas vueltas. Y económicamente también me resulta fatal.” El barri no té metro i, tot i que hi ha busos a la Diagonal i al carrer de Calvet, no cobreixen les necessitats. JOSEP PUJOL, AV Turó Parc “Per aquí passa el 70 que travessa per un carrer d'aquí més amunt, però si vens des de baix de la Diagonal fins aquí, ja es tota una pujada que ja costa. I llavors agafes el 70, et puja 100 metres o 200, amb una parada; llavors has de tornar a caminar. O sigui no serveix per res.” El mateix Josep Pujol va elaborar ara fa set anys una proposta de recorregut d'un possible futur servei de bus. En poc més de mitja hora connectaria diferents llocs importants del barri. HERMINIA SCHORMAIR, veïna de Sant Gervasi - Galvany “Uno iria al mercado, a Can Castelló, a los diferentes hospitales, cada uno tiene sus propias necesidades, no?” Des de l'associació de veïns han reivindicat aquest bus de barri davant de tres governs diferents. BARTOLOMÉ CRIADO, president de l'AV Turó Parc “ Yo creo que de reuniones ya hemos hecho bastantes. Creo que es el momento de empezar a actuar. Es el momento que nos gustaria empezar a ver cosas concretas. Las personas mayores no pueden esperar 8 años más a que esto se instaure.” El bus de barri s'ha inclòs per primera vegada com a prioritat dins del Pla d'actuació del districte. Des de l'Ajuntament, però, expliquen que abans d'implantar-lo caldrà estudiar si les noves línies de la xarxa ortogonal podrien ser suficients per cobrir les necessitats dels veïns.

La petició d’aquest servei ha estat damunt la taula de tres governs diferents de la ciutat i els veïns ja no volen esperar-se més. “De reunions ja n’hem fet moltes; crec que és el moment de començar a actuar”, afirma Bartolomé Criado, president de l’Associació de Veïns i Comerciants de Turó Parc, que afegeix que “ara ja ens agradaria començar a veure coses concretes”.

La demanda vol donar resposta, sobretot, a la gent gran, ja que, segons Criado, “el barri ha envellit molt i les persones grans no poden esperar-se vuit anys més“. La zona, que es caracteritza per carrers de fort pendent, no té servei de metro i, segons els veïns, les línies que pugen de la Diagonal i passen pel carrer de Ganduxer no cobreixen les necessitats. “Si tinguéssim un bus de barri podríem anar amb transport públic, per exemple al Mercat de Galvany, a Can Castelló o a l’hospital”, explica l’Herminia Schormair, veïna del Turó Parc.

Per això, fa set anys, l’entitat veïnal va elaborar una proposta de trajecte per al futur servei de bus, que fins i tot recollia un càlcul aproximat de despesa en combustible i el temps que tardaria el vehicle a completar el recorregut. “Vaig incloure les parades que es podien fer, sempre pensant que no en quedés fora cap lloc on no es pot anar si no és en taxi”, explica Josep Pujol, autor de la proposta i membre de l’associació veïnal.

Des de l’Ajuntament els han dit, però, que abans d’implantar aquest Bus del Barri s’ha d’estudiar si les noves línies de la xarxa ortogonal podrien ser suficients per cobrir les necessitats dels veïns. La configuració final d’aquesta xarxa se sotmetrà a un procés participatiu durant aquest any per recollir totes les demandes veïnals.