La notícia de l’anunci de la fi, ara per ara indefinida, del servei del Tramvia Blau ha generat debat i preocupació entre els barcelonins amants del vehicle històric i també entre els diversos partits que en el darrer plenari municipal

, van reclamar al govern municipal explicacions per l’aturada del servei. De fet, no se sap quan tornarà a circular aquest tramvia, inaugurat el 1901, ja que segons la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, calen anys per una “modernització a fons”  —valorada per TMB en 11 milions d’euros— que ha de permetre garantir les condicions de seguretat.

Sota el lema “el Tramvia Blau no és de la Colau”, una manifestació convocada per ERC, ha reunit més d’un centenar de persones que han tallat momentàniament l’avinguda del Tibidabo per reclamar que no s’aturi indefinidament el servei. Ja fa dies que està en marxa una petició a la plataforma Change.org per evitar-ho que ja suma més de 3.300 signatures.

tramvia blau

Alguns dels més aficionats d’aquest vehicle històric han decidit vestir-se d’època per fer el darrer viatge. Eren membres de les associacions ‘Rretrofuturista Nautilus’ i la ‘Llum i color del 900’ de Terrassa. Alguns dels seus membres han explicat que “hem aprofitat aquest últim viatge per a vestir-nos com quan va començar a circular”. Ara, els usuaris que vulguin anar des de la plaça de John F. Kennedy fins a la plaça del Doctor Andreu, podran utilitzar la línia de bus 196.

Amb tot, hi ha qui es mostra optimista, com l’entitat Autobuses BCN. El portaveu, José Mora, explica que “comptem amb què l’Ajuntament reobrirà el tramvia”, i recalca que “s’ha de pensar en això”.

tramvia blau

Més d’un segle d’història

El Tramvia Blau va ser inaugurat l’any 1901 i ha unit la part alta de Barcelona amb la muntanya. El seu principal promotor va ser el doctor Salvador Andreu, impulsor també del parc d’atraccions i la urbanització de l’avinguda del Tibidabo. La línia es va inaugurar al mateix moment que el funicular i la va operar la Societat Anònima el Tibidabo en un temps en què aquesta muntanya s’havia convertit en la zona d’oci de la burgesia barcelonina.

Segons TMB, tot i que  els tramvies no podran circular pel seu itinerari clàssic, sí que participaran en activitats de difusió cultural i del patrimoni històric, a través del programa TMB Educa, que ampliarà les seves activitats al voltant dels tallers i cotxeres situats a la plaça de la Central.

Comparteix a: