El Servei Català de Trànsit (SCT) ja ha especificat els trams de l’autopista AP-7 on es limitarà la velocitat a 100 km/h o fins i tot per sota amb l’objectiu d’evitar accidents en aquest punt de la xarxa viària. Són espais concrets de la carretera on ara per ara se circula a 120 km/h i, per tant, la velocitat es reduirà 20 km/h o més. A més, també hi ha un tram concret on s’instal·larà un radar de tram per garantir el compliment de la velocitat màxima.

A continuació et detallem els trams de l’AP-7 on es limitarà la velocitat aviat per combatre la sinistralitat i aquell on s’instal·larà el radar de tram. Encara, però, no hi ha una data concreta a partir de la qual entraran en vigor les mesures.

Trams de l’AP-7 a 100 km/h: Llista

Aquests són els trams concrets de l’AP-7 amb les noves limitacions de velocitat o amb radar de tram:

  • Ampolla-Calafat: 100 km/h com a màxim de velocitat. A banda, aquest tram disposarà d’un tercer carril en el futur. Les limitacions als vehicles pesants continuaran vigents (circular per la dreta i a 80 km/h en períodes de màxima intensitat).
  • Altafulla-Constantí, direcció sud. Control de velocitat de l’existent a través d’un radar de tram on no es podrà sobrepassar els 120 km/h. Mentre no estigui instal·lat, hi haurà “programes de control de velocitat” per part dels Mossos d’Esquadra.
  • Papiol-Mollet: reducció de tot el tram a 100 km/h de forma homogènia. “Tenim previst instal·lar-hi els primers sistemes de velocitat variable“, ha anunciat Trànsit.
  • Connexió de la N-II al sud de Girona – Orriols. En tot aquest àmbit de quatre carrils s’implementarà un sistema per “especialitzar” el carril dret, que serà exclusivament per a entrades i sortides. En aquest carril, només es podrà circular a 80 km/h màxim.

L’AP-7 concentra el 17 % dels accidents

Les limitacions de velocitat les ha anunciat el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, aquest dimecres, juntament amb Xavier Flores, secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Actualment, l’AP-7 concentra el 17 % de la sinistrat global a Catalunya. Enguany hi ha hagut 23 morts en aquesta carretera, un increment en comparació amb el 2019 i el 2021 malgrat la reducció de la sinistralitat al conjunt de la xarxa viària.

La intervenció a l’AP-7 ens permetrà actuar on se’ns concentren més víctimes. Millorarem la seguretat i la mobilitat perquè hi haurà menys congestió. Hi guanyem tots.”
Ramon Lamiel, director del Servei Català de Trànsit

Per això, l’objectiu és implementar aquestes mesures el més aviat possible per reduir els accidents. El director del Servei Català de Trànsit ha assegurat que alguns canvis com la velocitat variable, requereixen un concurs i seran d’aplicació més lenta. En canvi, la rebaixa de la velocitat màxima, es podria fer efectiva en un mes com a molt, segons ha detallat el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports.

De 10 trams a quatre zones d’actuació

Inicialment la Generalitat va proposar al Ministeri limitar la velocitat en 10 trams. Segons la Generalitat, la proposta que s’ha presentat aquest dimecres implica actuar en 7 trams que s’han agrupat en quatre zones d’actuació.  

El secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports ha argumentat que “homogenitzar els trams” facilita l’adaptació als conductors. “Actuem en més quilòmetres, hem passat de 70 a 80 km en total”, ha afegit Flores.

La intenció de la Generalitat i el Ministeri és avaluar les mesures d’aquí a uns mesos per veure si funcionen i, si cal, fer-hi modificacions.