Força discretament aquests cartells lluminosos anuncien l'efemèride. Avui fa cinc anys que es va enlairar el primer avió de la Terminal 1. Des de llavors, la seva germana, la T2, perd totes les comparacions. "No tiene comparación, ésta es mucho más internacional. La otra se nos ha quedado obsoleta. No sé ni qué vuelos salen de allí." Durant l'últim lustre més de 111 milions de passatgers han creuat aquestes portes per accedir a un dels 1,3 milions de vols que hi han operat. Els usuaris en destaquen la modernitat i la comoditat. A alguns, fins i tot, els agrada passar-hi l'estona. "A veces llego a las seis y no salgo hasta las 11. Es cómodo en ese sentido, es un espacio donde puedes pasar la tarde perfectamente." Però, sens dubte, la gran assignatura pendent és l'accés en transport públic. El metro encara no hi arriba i el tren es queda a la Terminal 2. Hi ha qui ho veu com un inconvenient... "Eso es un problema, lo del metro y que las distancias son bastante largas. Pero en general es espectacular." I a qui, en canvi, no li importa pujar a l'autobús llançadora que connecta les dues terminals per accedir al tren. En aquests cinc anys l'han fet servir 18 milions de persones. "Es gratis! ¡Por favor! Yo vengo del submundo allá, sólo tienes que coger un shuttle y con una zona llegas a Barcelona." Precisament, el cinquè aniversari de la T1 arriba pocs dies després que el govern de la Generalitat hagi posat data a l'arribada del metro a la terminal. Està previst que la connexió mitjançant la Línia 9 entri en funcionament el primer semestre de 2016. Pel que fa a l'arribada del tren, el govern central encara no ha executat les obres del tram que ha d'unir la T1 amb la T2. Un enllaç cada vegada més necessari tenint en compte que la nova terminal ja absorveix el 80% del trànsit aeri de l'aeroport del Prat.
Les xifres demostren que, en cinc anys, la T1 ha absorbit bona part del trànsit aeri de l’aeroport de Barcelona-el Prat. Des que va entrar en funcionament i fins al 31 de maig de 2014 hi han passat 111.020.189 viatgers i s’han efectuat 1,3 milions d’aterratges i enlairaments. Per les entranyes de la terminal, hi han circulat 70 milions de maletes durant aquests anys.
Un vol de Spanair el 17 de juny de 2009 va inaugurar oficialment la T1. Al setembre, s’hi va traslladar el pont aeri i el 25 d’octubre s’hi van instal·lar l’última dotzena de companyies. En total, una cinquantena d’aerolínies operen des d’aquesta terminal. Al llarg d’aquests cinc anys, la T1 ha ampliat les connexions amb Barcelona i ha arribat a mercats estratègics com Doha (els Emirats Àrabs), Miami (els Estats Units) o Pequín (la Xina). Des d’aquest mes de febrer, hi ha diàriament un vol cap a Dubai a bord de l’Airbus 380, l’avió comercial més gran del món.
Tot i ser la terminal més nova de l’aeroport, el 2012 s’hi van fer reformes a la zona comercial per valor de més de sis milion d’euros. Aena va remodelar l’anomenat Sky Center per facilitar l’accés als comerços i incrementar-ne les vendes.
A l’aeroport amb metro el 2016
El cinquè aniversari arriba pocs dies després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, acotés el calendari per a l’arribada de l’L9 a l’aeroport. Està previst que la connexió entri en funcionament durant el primer semestre de 2016. Actualment, els passatgers només poden arribar a la T1 amb autobús o vehicle propi.