Volem sortir de la ciutat per la plaça de les Glòries. Circulem per Gran Via i just a l'entrada de l'antiga anella, ens hem de desviar pel lateral i enllaçar amb una nova via. De moment, avancem sense problemes, però amb la possibilitat que algun dels semàfors es posi vermell. Precisament aquest és un dels canvis que més noten els conductors. Abans, per dalt de l'anella, no n'hi havia cap i ara al llarg de tot aquest vial n'hi ha tres. "Yo creo que esto va a ir peor. Lo otro era más directo. No tenías que hacer tanta cola de semáforos." "Farem tard al cinema per culpa de la plaça aquesta." "T'equivoques i llavors per tornar cap enrere... Però, bé, força bé." L'obertura d'aquesta via permetrà a partir de demà començar l'enderroc del que queda de l'anella. El moment més conflictiu per al trànsit serà la desconstrucció dels extrems, on conflueix l'entrada i la sortida de vehicles. La part del Besòs es preveu enderrocar a l'agost, quan disminueix el volum de trànsit. MANUEL VALDÉS, gerent adjunt d'Infraestructures d'Hàbitat Urbà "La demolició de la banda del Llobregat que està a tocar dels dos carrils que surten ara mateix per donar continuïtat a la Gran Via, un d'ells el carril d'autobusos, s'haurà de limitar o fer un desviament de l'autobús." Els treballs de descontrucció duraran tot l'estiu i, per tant, la plaça no es deslliurarà de l'anella fins al mes de setembre. "Per la nova via ja hi circulen tots els vehicles. Ara només falta habilitar aquest carril bici i també la vorera per als vianants. De moment, la circulacó és fluïda. Però caldrà veure demà a primera hora del matí com funciona aquesta nova circulació en ple dia feiner. Us ho ha explicat de la plaça de les Glòries, Marta Martorell."

Ha començat segona fase de les obres de desconstrucció de l’anella de les Glòries. En aquest període, que s’allargarà fins a finals de setembre, s’enderrocarà el costat muntanya del tambor. L’objectiu d’aquesta gran transformació és convertir les Glòries en un gran espai per a les persones i un nou centre econòmic, social i cultural de la ciutat i l’àrea metropolitana de Barcelona.

Canvis en sentit sortida

Aquesta nova fase no afecta el trànsit d’entrada a la ciutat.  Els vehicles continuen entrant pel lateral de la Gran Via. En moments puntuals, és possible que se’n restringeixin els carrils fins a dos per poder enderrocar la banda muntanya de l’anella.

L’únic sentit que queda afectat per les obres és el de sortida. Els cotxes que fins ara marxaven de Barcelona pel viaducte ara ja ho fan per un nou vial, construït en superfície, que travessa tota la plaça i connecta amb la C-31.

Des de dissabte a la tarda, hi ha oberts tres carrils de circulació i el lateral amb dos carrils més, en un dels quals circulen els autobusos. De moment, encara no hi està habilitat ni el carril bici ni la vorera de tres metres d’amplada per als vianants.

Com que es tracta d’una via urbana, hi ha cruïlles amb semàfors a les confluències amb els carrers de Padilla, Los Castillejos, Badajoz i Llacuna, un fet que pot alentir la sortida de vehicles.

Urbanització provisional de la banda mar

Mentre es faci l’enderroc del costat muntanya de l’anella, es començarà a treballar amb els veïns els usos provisionals que ha de tenir la plaça a partir del setembre. Aquestes actuacions es duran a terme entre aleshores i finals d’any i inclouran una torre mirador, un jardí temporal d’alzines, un punt d’informació, un umbracle, un camp de blat i un parc amb mobiliari urbà i àrees de jocs infantils.

La urbanització de la part nord de la plaça s’executarà a partir de principis de 2015.