L’aturada s’ha iniciat al punt del migdia, moment en què uns 30 treballadors  han fet una concentració a l’estació de Plaça de Catalunya fent sonar els xiulets per fer visible la protesta. Una mica més tard s’ha repetit l’acció a l’estació de Provença.

Durant quatre hores, ha circulat un de cada cinc trens de les línies del Vallès i l’Anoia. Segons FGC, els serveis mínims s’han complert amb normalitat a excepció d’algun retard puntual causat pels piquets. L’empresa calcula que 37 treballadors han secundat la vaga.

A les 16 h, s’ha donat per acabada la primera aturada. El servei s’ha anat restablint progressivament i, per això, encara s’han vist força passatgers esperant a les andanes. A la línia del Vallès, s’han recuperat els horaris habituals passats 45 miuts i a la de l’Anoia, s’han normalitzat a quarts de set.

La plantilla dels FGC denuncia que l’empresa ha començat a fer canvis en les condicions laborals dels treballadors. Antonio Mendoza, del sindicat UGT a FGC, assegura que l’empresa “s’inventa torns de 10 hores” quan el conveni en fixa un màxim de 8.45. L’altra denúncia que fan són els canvis en els serveis sense avís previ, quan el pacte diu que les modificacions s’han d’anunciar amb 15 dies d’antelació per negociar-les amb els comitè. Mendoza també assegura que s’han introduït jornades partides i que s’obligarà tots els treballadors que tenen festa l’11 de setembre, a anar a la feina.

Més aturades

De fet, les properes dues jornades de vaga s’han previst per a la Diada i per al 24 de setembre. Antonio Mendoza assegura que l’empresa asfíxia la plantilla, sobretot els que tenen més flexibilitat, amb la impossibilitat de poder contractar més gent. El sindicat UGT diu que ja s’han produït dues reunions de mediació al Departament d’Empresa, però que no s’ha arribat a cap acord.