protesta taxis barcelona
Foto: Maria Asmarat (ACN)

(ACN) Els taxistes amenacen de bloquejar els accessos al port de Barcelona i l’aeroport del Prat si el Ministeri de Transports no els dona “solucions”. “Volem ensenyar-los que aquí els drets es guanyen des del carrer”, ha dit Álvarez. “No tornarem al centre de Barcelona, respectarem els ciutadans”, ha agregat.

Així ho ha decidit aquest dimarts el sector en una assemblea al passeig de Gràcia, on també han reclamat al Departament de Territori una nova regulació dels VTC abans de l’1 de setembre. El portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha detallat que la reunió amb el ministeri serà un cop passin les eleccions europees i els demanaran més mesures per lluitar contra els permisos dels VTC.

Nova regulació abans del setembre

Els taxistes han reclamat a la Generalitat una nova regulació dels VTC. “O operen legalment o no hi haurà pau a Barcelona”, ha dit Álvarez. Els taxistes han continuat assenyalant Cabify, Uber i Bolt i han remarcat que, si volen operar a Catalunya, ho han de fer “amb les normes que hi ha per a tots”.

Élite Taxi ha xifrat en 5.000 les sancions que acumulen aquestes plataformes en els últims dos anys per part dels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana. “Això demostra que estan treballant il·legalment”, ha dit Álvarez, que ha lamentat els retards del govern a l’hora d’aplicar mesures contra els VTC. “Els volem fora i aquí el model de Díaz Ayuso no el permetrem”, ha sentenciat el portaveu. En cas que el Departament de Territori no compleixi, Élite Taxi ha avisat que convocarà marxes lentes indefinides dels taxistes que tenen festa, uns 2.000 cada dia, per les rondes i l’aeroport.

Reunió amb el Ministeri de Transports

El portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha explicat que “en els pròxims dies” mantindran una reunió “alt més alt nivell” amb representants del ministeri que encapçala Óscar Puente. Segons Álvarez, la trobada serà a Madrid passat el 9 de juny —data de les eleccions europees— i per part del Govern espanyol hi assistirà la secretària general de Transport Terrestre, Marta Serrano.

Álvarez ha avançat que els taxistes posaran sobre la taula la demanda que les comunitats autònomes “puguin regular la formació dels conductors” de VTC. A Catalunya, Álvarez ha remarcat que volen que es posi com a requisit l’exigència d’un nivell mínim de B2 de català. Élite Taxi també ha indicat que volen tractar qüestions relatives a les assegurances, ja que diu que hi ha una “gran pressió” per part de les companyies amb preus “excessius”. “Hi ha un càrtel i ens estan ofegant”, han denunciat.