Foto: Gemma Sánchez (ACN)

(EUROPA PRESS) El sector del taxi emprèn dilluns quatre dies seguits de protestes a l’aeroport de Barcelona per protestar per la presència de taxistes il·legals a les instal·lacions de l’aeròdrom. Les mobilitzacions les ha convocat Élite Taxi arran de la “inacció” d’Aena enfront dels conductors sense llicència que capten clients a la zona d’arribades de l’aeroport.

El portaveu de la plataforma, Tito Álvarez, ha retret a la directora de la infraestructura, Sonia Corrochano, la falta de voluntat per reunir-se amb el sector i buscar mesures per eliminar la presència de taxis il·legals. L’organització ha mantingut les mobilitzacions malgrat la reunió que finalment van mantenir divendres amb el conseller d’Interior de la Generalitat, Joan Ignasi Elena, després de la qual va donar per complertes totes les reivindicacions que dirigia al Govern i als Mossos d’Esquadra.

La Generalitat va explicar a l’entitat que a partir de l’agost es destinaran més efectius dels Mossos a l’aeroport, fet que facilitarà el control dels taxistes il·legals.

Preveuen envair els accessos a l’aeroport

Per al primer dia està previst que de 10 a 12 h hi hagi una “invasió de taxistes” a la zona d’arribades de la Terminal 1, amb aturada del servei. Per a dimarts han programat fer servir la botzina dels taxis mitja hora cada dues hores a la zona de taxis; dimecres, una marxa lenta entre les dues terminals de la infraestructura, que “segurament comportarà bloquejar les entrades i sortides de l’aeroport” per carretera.

I dijous es farà una “segona invasió” al vestíbul de la T1, on es farà una assemblea per decidir més mobilitzacions, que poden incloure marxes lentes per Barcelona.

Les peticions del sector del taxi

Les demandes de l’associació passen per tenir un estand informatiu al vestíbul de la T1; eliminar els pivots de la rampa d’accés a la zona dels taxis; obrir una segona rampa de baixada, i l’ús d’adhesius al terra per indicar l’accés als taxis. També reclamen reestructurar la zona de reserves a la zona de cotxes de la T1, més presència de seguretat privada i avisar per megafonia que el taxi oficial és “groc i negre”.

A la T2 proposen una prova pilot de dos mesos perquè la T2-C sigui d’accés lliure, “com el pont aeri”. A més, reclamen a l’Institut Metropolità del Taxi (Imet) més presència d’inspectors per controlar els taxis il·legals entre les sortides A i B de la T2, a banda dels vehicles d’Uber sense el distintiu.