El del 2023 no serà un estiu fàcil per moure’s en tramvia a la ciutat. Les obres per fer la connexió a la Diagonal, entre les Glòries i Verdaguer, obligaran a tallar el servei de la línia T4 a partir del 26 de juny i fins al 31 d’agost. Durant aquestes setmanes es connectaran les vies amb el nou intercanviador de la plaça de les Glòries, que se situarà davant del Museu del Disseny i substituirà les parades de les Glòries-Meridiana i de La Farinera. Des del TRAM s’ha configurat un servei alternatiu de transport per poder garantir la mobilitat dels usuaris.
Bus llançadora
Mentre durin els treballs s’habilitarà un bus llançadora entre les Glòries i Sant Adrià, que cobrirà el tram afectat. En total farà nou parades: s’aturarà a Ca l’Aranyó, Pere IV, Fluvià, Selva de Mar, el Maresme, Fòrum, Campus Diagonal-Besòs, Port Fòrum i Estació de Sant Adrià. Tindrà el mateix horari de funcionament que el TRAM. Pel que fa a les línies T5 i T6, acabaran a la parada de La Farinera per garantir l’enllaç amb l’L1 de metro.
Els responsables del servei també recomanen altres alternatives per als usuaris que cobreixen alguns dels trams afectats: per exemple l’L1 de metro (les Glòries, Marina, el Clot), l’L2 (el Clot-la Pau) i l’L4 (la Pau, el Besòs, el Maresme i Selva de Mar). Una altra alternativa és l’R1 de Rodalies (Sant Adrià – el Clot) i les línies de bus 7, H14, H16 i V21.
Un estiu d’obres també a l’L4
El tall al servei de tramvia coincidirà amb unes altres obres importants a l’L4 del metro. L’objectiu serà renovar el tram central de la línia, entre Bogatell i Verdaguer. En aquest cas començaran el 26 de juny, s’allargaran fins al 25 d’agost i s’executaran en dues fases.
Es renovaran sis quilòmetres de via i s’instal·laran 12.000 metres lineals de carril d’acer, que es subjectaran amb 18.600 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada per 14.000 metres cúbics de formigó. Tot plegat tindrà un cost de 16,4 milions d’euros.