(ACN) Aquest dijous ha començat el tall de l’R3 de Rodalies entre Mollet – Santa Rosa i Figaró per les obres de desdoblament del traçat de Rodalies. La interrupció es prolongarà fins a finals de gener, però anirà acompanyada d’un servei alternatiu d’autobusos. Les obres, valorades en conjunt en 155 milions d’euros, serviran per fer una “millora integral” de la xarxa amb intervencions a les estacions, la senyalització i les vies.
“Treballarem en tots els aspectes ferroviaris vinculats a les estacions, a part de treballar també tot el que puguem en el desdoblament de la plataforma en els trams interestacions”, ha dit Xavier Flores, secretari general d’Infraestructures del Govern espanyol.
Segons han detallat des del Ministeri de Transports i Agenda Urbana, aquest primer període d’obres servirà per adaptar les estacions de Parets del Vallès, Granollers, Canovelles, Franqueses de Vallès i La Garrida, al doble raïl. Tanmateix, més endavant es farà una altra ronda d’actuacions per adaptar el traçat sencer entre estacions, que s’espera que entri en funcionament el 2025.
Servei alternatiu d’autobusos des de Barcelona
Les intervencions que es faran no es poden realitzar sense parar la circulació de trens. Per reduir-ne l’impacte, es preveu que en un primer moment el servei des de Barcelona acabarà a Mollet – Santa Rosa, però posteriorment aquesta interrupció començarà a Parets del Vallès. També s’ha preparat un ambiciós servei alternatiu d’autobusos directes, indirectes i llançadores.
Així, en l’oferta alternativa en autobús s’han preparat tres serveis. Per un costat, el servei diari entre Mollet – Santa Rosa (o Parets del Vallès quan la intervenció comenci allà) fins a Centelles. Aquest tindrà una oferta directa i un altre amb parades intermèdies en un horari que anirà de les cinc del matí a la una i quart de la matinada amb una freqüència de trenta minuts. A banda, també s’han preparat dos serveis directes de dilluns a divendres amb origen o final a Barcelona. Es tracta d’un autobús de la Sagrera a Centelles que funcionarà de les sis a les nou del matí, i de les quatre a les nou de la nit en sentit contrari, i un altre que farà el mateix servei però entre la Sagrera i la Garriga. Tots dos autobusos tindran una freqüència de pas de 30 minuts.