tren sncf

(ACN/redacció) SNCF ja opera en solitari la línia Barcelona-París, després de la ruptura amb Renfe, que atribueix al nou context de competència a l’alta velocitat ferroviària i el dèficit acumulat els darrers anys a les operacions conjuntes amb Renfe. “Totes les línies que s’inclouen en l’àmbit de la cooperació [amb Renfe] estaven en dèficit des de l’inici de la cooperació i aquest dèficit es va agreujar durant el període de covid”, ha reconegut la directora de projectes d’SNCF a Europa, Caroline Chabrol.

No descarta “possibles cooperacions” amb Espanya en el futur a escala industrial, capitalista o comercial, però ara per ara creuen que el context de “liberalització generalitzada” fa menys favorables les aliances entre operadors.

Volen captar 800.000 passatgers

Actualment, SNCF s’ha fixat l’objectiu de captar en el trajecte Barcelona-París fins a 800.000 passatgers anuals, amb una oferta que incrementarà la freqüència actual a dos trens diaris, tres a l’estiu. Segons els responsables del servei, un dels objectius és fer que el tren es converteixi en l’opció favorita dels catalans que viatgen a París o el sud de França, trajectes que avui en dia es fan principalment en avió i en cotxe. De fet, per cada viatger en tren n’hi ha vuit en avió.

Del 2013 al 2022 han transportat 5,5 passatgers

L’aliança Renfe-SNCF ha durat nou anys, des del 2013, en què va transportar més de 5,5 milions de viatgers entre la capital catalana i Lió i París, i entre Madrid i Marsella via Barcelona. A partir d’ara, l’empresa francesa espera acostar-se al milió de passatgers anuals amb ofertes i promocions per donar a conèixer el nou servei de TGV entre Espanya i França. Amb tot, l’empresa francesa calcula que ha perdut una mitjana de 10 milions d’euros anuals amb l’aliança amb Renfe, una tendència que espera revertir aviat.