En aquest tram de la ronda de la Universitat hi ha una gran descompensació entre els carrils dedicats als cotxes i l’àrea per a vianants ja que les voreres són estretes. A una banda del carrer hi ha les marquesines dels autobusos i a l’altra, un nombre força elevat d’estacionaments per a motos. Pels veïns, la zona és molt grisa ja que no hi ha mobiliari urbà ni cap element vegetal.
El Màrius Armengou, vicepresident d’una de les comunitats veïnals, assegura que s’ha pacificat tot el barri, com la Gran Via de les Corts Catalanes, el passeig de Gràcia o la rambla de Catalunya, però denuncien que la ronda de la Universitat s’ha convertit en “una estació encoberta d’autobusos”. Per això, els veïns demanen que no hi parin tantes línies i que s’ampliï la vorera, ja que es queixen que és intransitable en hora punta. La contaminació i el soroll són els inconvenients principals en un carrer on viuen prop de 200 famílies, moltes d’edat avançada.
El Joan Miquel Cruells, president d’una altra comunitat de veïns, assegura que per als que hi viuen “és un drama”, perquè els autobusos aparquen en segona i tercera fila, i el tràfic de passatgers i vianants és insostenible.
L’Ajuntament admet que la zona està saturada i diu que ja treballa en la reestructuració de la xarxa de busos interurbans, la qual cosa implica altres administracions com la Generalitat i l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Tot i que l’actuació no serà immediata, hi ha consens sobre la necessitat de pacificar la zona.