JORDI JANÉ, conseller d'Interior "Hi ha més utilització de bicicletes però també hi ha més morts i ferits greus de ciclistes en l'àmbit urbà. Hem de fer una crida al respecte perquè sempre és un vehicle més fràgil. Moltes vegades el conductor no és conscient d'aquesta vulnerabilitat o de la presència de la bicicleta. Això requereix de tothom i dels plans locals de seguretat d'una major conscienciació. També se'ns demana per part dels vianants un ús responsable de la bicicleta, del ciclista en l'entorn urbà."

El 2016 s’ha constatat un increment del 2,4 % de la mobilitat a la xarxa viària fruit de la recuperació econòmica. Malgrat que els desplaçaments han crescut, els accidents amb víctimes mortals s’han reduït. Hi ha hagut un total de 202 sinistres mortals, 125 en zona interurbana i 77 en zona urbana. Pel que fa a les víctimes mortals, un total de 231 persones van perdre la vida, una disminució del 11,5 %. Amb aquestes dades, els objectius del Pla de seguretat viària 2014-2016 s’han complert.

Ciclistes i motoristes en el punt de mira

Dins l’àmbit de la sinistralitat en zona urbana, el conseller d’Interior, Jordi Jané, ha posat l’alerta en els ciclistes, ja que els accidents greus i mortals en bici han crescut un 31 % amb quatre víctimes mortals i 84 ferits greus. “És una dada preocupant que requereix un esforç suplementari de totes les administracions per generar consciència”, ha afirmat Jané.

L’altre col·lectiu en el punt de mira són els motoristes, que ja representen el 36 % del total de morts i ferits greus en zona interurbana. En general, la carretera que ha registrat més víctimes mortals és l’AP-7, seguida de l’N-II. Per entendre aquesta realitat cal tenir present l’accident múltiple de Freginals, amb 13 estudiants mortes, i el sinistre de l’N-II, a Pont de Molins, on set persones van morir.